Elfira Loy Dedah Foto Kereta Mewah Pertamanya Yang Mengejutkan!

Aktres Elfira Loy dengan bangga berkongsi foto kereta idamannya yang juga kini menjadi kereta pertamanya – Mercedez Benz.

Foto yang dimuat naik di laman Instagram itu memaparkan pelakon berusia 23 tahun tersebut bergambar dengan wajah yang begitu teruja.

Menerusi kapsyen, Elfira melahirkan penghargaan kepada para penyokong beliau, tak kurang menganggap kereta mewah itu sebagai ganjaran atas usaha kerasnya selama ini.

Dalam ruangan komen, netizen mengambil kesempatan itu untuk mengucapkan tahniah. Rata-ratanya gembira dengan pencapaian yang berjaya diraih Elfira.

surinasalleh: Tahniah El. Makcik doakan semoga murah rezeki lagi dan diberkati Allah SWT. Yang penting jangan meninggi diri ya, sayang. Amin.

wawa_darus: Alhamdulillah. Rezeki itu dari Allah. Yang penting kita kena usaha, jangan mengeluh dan jangan lupa Dia. Sentiasa bersyukur dengan apa yang Dia bagi. Semoga berjaya dunia akhirat, El. Sayang awak, El.

nurulhazira5590: Muda-muda dah dapat beli kereta mewah. Tahniah Elfira Loy. Moga terus berjaya.

azizi4li: Tak nampak dah lah artis jalan kaki kat Hussein Onn tu.

angahputra_84: Untung lah Sufian dapat naik free.

Selain bergelar aktres, pelakon drama Untuk Terakhir Kali itu juga adalah seorang pengurus cafe dan usahawan muda kepada tudung atas jenamanya sendiri.

Elfira Loy Berhabis RM10,000 Dalam Masa Sejam

PELAKON Elfira Loy mendedahkan dia telah berbelanja hampir RM10,000 dalam masa satu jam dengan hanya membeli barangan solekan di Sephora.

Elfira atau nama sebenarnya Nurul Elfira Loy Ahmad Sabri, 23, berkata dia sempat menyinggah ke kedai kosmetik tersebut ketika berada di Los Angelas, Amerika Syarikat untuk menghadiri sebuah acara.

Menurutnya lagi, dia tidak menyangka boleh membeli barang tersebut terlalu banyak setelah tiba di kaunter pembayaran.

“Saya pergi ke Los Angelas untuk satu event tapi sempat masuk ke Sephora dan apa yang saya nak buat pergi sana, nak beli macam-macam.

“Ada banyak yang saya habiskan dalam masa satu jam untuk beli barang. Saya belanja hampir RM10,000 di Sephora.

“Tak tahu lah kenapa boleh jadi macam mana. Tapi dah sampai ke kaunter, tak boleh patah balik. Kita terima saja la,” kata Elfira.

Elfira membeli barang-barang solekan kesukaannya ketika berada di Los Angeles.

Elfira memberitahu perkara tersebut menerusi video yang dimuat naik di saluran YouTube, Twinkel TV, dan kini mendapat lebih 190,000 tontonan.

Rata-rata netizen meninggalkan pelbagai reaksi termasuklah mengatakan pelakon wanita itu membazir.

Namun, ada juga segelintir yang menganggap Elfira berhak untuk pembelanjaan tersebut sebagai hadiah untuk dirinya setelah bekerja keras.

“Korang yang cemburu dia shopping banyak kenapa. Dia kerja kuat macam mana kita mungkin tak tahu dan dia pakai duit dia kan. Biarlah dia nak hadiahkan diri sendiri.

“Ramai bising bila El belanja almost 10k for the makeup only. Biar pi lah. Dia kerja keras. Kira hadiah untuk diri dia lah. Macam kita dapat gaji, hadiah untuk diri pergi shopping.

“Dia dah bekerja keras untuk dirinya sendiri. Jadi, dia memang layak untuk semua itu,” tulis beberapa orang netizen.

Selain itu, netizen juga mengingatkan penyanyi Sufian Suhaimi untuk bersiap sedia menanggung pembelanjaan mewah tunangnya selepas berkahwin.

Elfira Loy mengikat tali pertunangan dengan Sufian di kediamannya, Alam Damai, Cheras pada 6 Oktober lalu.

Pasangan ini akan melangsungkan pernikahan pada bulan Mac tahun depan.

Biodata Elfira Loy, Artis Comel Kecil Molek

Nama Penuh: Nurul Elfira Loy Binti Ahmad Sabri
Nama Popular: Elfira Loy
Nama Panggilan: El
Tarikh Lahir: 8 Mac 1994
Umur: 22 tahun (2016)
Asal: Kuala Lumpur
Keturunan: Campuran darah Melayu, Cina dan Arab
Keluarga: Anak kedua daripada empat beradik. Ayah bernama Ahmad Sabri dan ibu Filzah Binti Yusoff. Adik-beradik pula ialah abang Ahmad Ezzraa Loy, adik Nurul Ezlisa Loy, Ahmad Ezzrin Loy dan adik bongsu Ahmad Evvraa Loy.
Kerjaya Seni Elfira Loy

Pekerjaan: Pelakon (sejak 2006), Pengacara, Penyampai Radio dan Model Iklan
Teater: Ali Baba, Ibu Zain 1 & 2
Drama/Telefilem: Antaranya Tentang Bulan The Series, Persis. Kak Long, Permata Hati, Persinggahan, Sanggar Cinta Raudhah, Cinta Itu Buta, Senja Permai, Waktu Rehat, Qalesya, Kum Kum, Qalesya 2, Waktu Rehat 2 dan Hani.
Filem: Damping Malam
Program TV: Berani Jadi Bos (Astro Ceria), Cuti-cuti Famili (TV1), Selamat Pagi Putera Puteri musim 1 dan 2 (TV1), Shana & Nina, Kids n Cash (TV3)
Anugerah: Pelakon Pembantu Wanita Terbaik untuk Drama Kum Kum pada Anugerah Skrin 2011
Media Sosial Elfira Loy

Instagram: https://www.instagram.com/elfiraloy
Facebook: https://www.facebook.com/filzay/
Wikipedia: https://ms.wikipedia.org/wiki/Nurul_Elfira_Loy
Fakta Menarik Tentang Elfira Loy

Elfira Loy memulakan kerjaya sebagai pelakon pada 2006 di usia 12 tahun dalam teater Ali Baba: The Musical Theater. Beliau kemudiannya mewakili Malaysia untuk Ali Baba: The Musical Theater di Hamedan Theater Festival Internasional untuk Kanak-kanak dan Remaja, yang berlangsung pada 27 September hingga 5 Oktober 2010.
Elfira Loy pernah menjadi model iklan motosikal Honda, Sunway Lagoon, Mee Sedap, Institut Jantung Negara, Bank RHB, Mamee Slurp, The New Face Of Maybelline New York (Malaysia) dan Plus One.
Elfira Loy telah memulakan penghijrahannya dengan bertudung sepenuhnya pada hari lahirnya, 8 Mac 2015 dan membayangkan perkara tersebut sebagai simbolik kelahiran semula.
Beliau juga pernah menjadi deejay atau penyampai radio di stesen radio Era FM pada April 2014.
Elfira Loy juga telah menceburi bidang perniagaan dengan pembukaan kafe Love Me Sevendays.
Beliau juga antara artis yang sangat popular di laman sosial Instagram dengan jumlah follower sebanyak 1.8 juta.

Kehilangan Intan Ladyana Akhirnya Terjawab Apabila Dia Sendiri Berlaku Jujur Dedahkan Punca Sebenar Video Panas Yg Tersebar

Pelakon Intan Ladyana tidak menafikan punca dia hilang daripada industri hiburan selama setahun kerana kontroversi putus cinta bersama aktor Kamal Adli.

Intan, 34, berkata, dia mengambil keputusan mendiamkan diri kerana tidak mahu isu berkenaan menjadi besar sehingga menyebabkan timbul perbalahan di antara kedua-dua belah pihak.

“Saya akui salah satu sebab saya berehat seketika sebelum ini kerana perkara itu kerana seboleh-bolehnya saya memang tidak mahu mengulas apa-apa tentang perkara itu.

“Kalau saya keluarkan kenyataan nanti ia akan menyebabkan ada susulan lain yang pada akhirnya ia tidak akan berkesudahan.

Intan berehat selama setahun untuk berehat dan melakukan aktiviti yang jarang dapat dilakukannya.

“Lebih baik saya berdiam diri sahaja dan ia lenyap dengan sendirinya,” katanya kepada mStar Online.
Mengulas tentang hubungannya dengan Kamal kini, Intan berkata, mereka tidak mempunyai sebarang masalah namun masih belum sempat bertemu sejak berpisah.

Dalam pada itu, Intan tidak mahu lagi bercakap tentang soal peribadi kepada umum kerana bimbang kejadian serupa berlaku sehingga menimbulkan rasa malu kepada dirinya.

Jelas Intan, jika dia mempunyai teman lelaki sekali pun dia tidak akan bercerita mengenainya selagi belum ada apa-apa ikatan sah di antara mereka.

“Jika tentang perkara lain atau perkembangan karier, saya akan kongsi tetapi tidak lagi tentang peribadi.

“Status saya sekarang? Rahsia. Biarlah saya sahaja yang tahu dan tidak perlu diheboh-hebohkan sama ada saya ada kekasih atau pun tidak,” katanya.

Bercakap mengenai tempoh hilangnya sebelum ini, Intan berkata, dia banyak menghabiskan masa dengan berehat dan melancong bagi merehatkan minda selepas sibuk bekerja.

Malah kata Intan, sepanjang tempoh itu juga, dia dapat melakukan rutin yang jarang dilakukan bersama rakan-rakan dan keluarga.

“Saya terlalu sibuk dengan pelbagai perkara sebelum ini dan tindakan mengambil rehat panjang itu sebenarnya tepat kerana saya memang memerlukannya.

“Selain melancong dan melakukan rutin harian yang jarang dapat saya lakukan, tempoh itu banyak mengajar saya mengenali diri sendiri,” jelasnya.

Dalam perkembangan lain, Intan berkata, Ramadan tahun ini dia kembali merancakkan aktiviti seninya dengan menghadiri jemputan berbuka puasa bersama anak yatim atau acara hiburan lain.

Bagaimanapun dia masih belum menerima sebarang tawaran lakonan dan hanya kembali aktif selepas Aidilfitri kelak.

“Bulan Ramadan ini juga saya ingin ambil kesempatan merebut untuk beribadah dan menghabiskan masa bersama keluarga dan sesekali menghadiri acara hiburan jika ada jemputan.

“Insya-Allah selepas hari raya barulah saya akan kembali aktif berlakon kerana sudah setahun juga tidak berlakon,” ujarnya.

Tak Tahan Lihat AnakNya Dikecam!!! Akhirnya EMAK Iqram Dinzly TAMPIL Menjelaskan Isu Perangai Iqram Yg Sebenar

KALAU BETUL DIA DEPRESSION, BANTULAH DIA. KALAU DIA SESAT, BANTULAH DIA.

Tadi sebenarnya aku tengok live Iqram Dinzly dekat insta.

Tapi sedih sangat tengok keadaan dia.
Sedih tengok cara dia. Dia sangat berbeza dengan yang dulu. Dengan tarian lucah, maki hamun, tak terkata dah. Dia nampak sangat berbeza.

Aku dapat rasa dan yakin yang dia ni mengalami mental illnes yang dipanggil depression atau lebih dari itu.

Dia takkan mengaku dia sakit. Ya, orang yang mengalami depression susah nak mengaku dia sakit dan dia susah nak pergi merawat diri sendiri.

Risiko paling besar, dan dah banyak kali terjadi bila seseorang mengalami depression adalah bunuh diri kerana terlalu tertekan.

Stress dan depression tu berbeza. Tapi stress yang berulang kali dan tak dikawal akan menjadi faktor mental illnes ni.

Kalau nampak kawan kita update status atau cakap nak bunuh diri, tolong la dia.
Tolong selamat kan dia, bagi dia kata kata semangat.
Bila dia cakap macam tu, maknanya dia dah ada tanda tanda depression.

Ada yang kata Iqram ni depression sebab ayah dia meninggal.
Ada yang kata dia ni belajar ilmu sesat.

Tapi bila sebelum sebelum ni ada tengok video dia menangis nanges sebab ayah dia sakit. Dengan keadaan dia yang sekarang, aku rasa dia ni memang mengalami depression. Dia nampak kurus sangat.

Dia macam ada split personality disorder, sebab dalam beberapa minit dia boleh menangis bila dengar zikir, kemudian tiba tiba maki hamun, tiba tiba maki hamun berjoget hyper active, lepas joget sambung maki dan menangis lagi. 😥

Terkilan jugak bila baca komen komen segelintir netizen yang mengherdik, gelakkan dia, turut sama mengeluarkan kata kata lucah.

Kalau betul dia depression, bantu la dia.
Kalau betul dia sesat, bantu la dia.
Bukan dengan cara yang salah.

Termasuklah netizen yang jauh dari dia tapi hanya dekat dengan dia di media sosial, bantulah dari segi kata kata yang baik. InshaAllah kata kata yang baik tu akan jadi doa untuk dia. 😟

Takkan kau nak artis malaysia pun macam artis Korea kumpulan Shinee yang baru mati baru baru ni. Bunuh diri macam tu je?

Takyah pandang Iqram ni sebagai artis pun takpe la, tapi pandang dia sebagai seorang saudara yang kita perlu bantu.

Aku ngeri tengok dia live tadi. Kesian pun ada.
Kalau dia sihat, dia tak macam tu. 😭

Yang terdekat dengan dia bantu la dia.
Kita semua pernah nampak dia yang dulu macam mana. Bandingkan semula dengan dia yang sekarang. Masa live tengok cara dia, movement dia, mata dia, emosi dia, fizikal dia, pakaian dia, dia dulu tak macam tu.

Kerana Terlalu Kacak ” Bayi Keturunan Indo-Jepang” Ini Buat Ramai orang Tertanya-Tanya Siapa Ibu Bapanya. JOM TENGOK 5 GAMBAR NI..!!

Banyak orang yang kini semakin mudah akses media sosial, salah satunya media sosial Instagram. Hal ini menyebabkan hal-hal yang menarik di media sosial seperti foto, video mudah menjadi trending topic dan viral hingga akhirnya menjadi perbincangan publik.

Kali ini Cerpen akan membahas sejumlah foto bayi yang parasnya disebut netizen sangat tampan. Foto bayi tampan bernama Arsya ini muncul di beranda pencarian Instagram atau biasa disebut explore, sejak pekan lalu, Senin, 11 Desember 2017.

Lantas siapa yang mengunggah foto bayi berparas rupawan ini?

Rupanya yang mengunggah foto bayi bernama Arsya ini bukanlah sosok biasa. Ia adalah seorang calon dokter yang terkenal di kalangan netizen remaja, yakni Anton Tanjung.

Anton Tanjung memang bukan artis tapi namanya sejak tahun lalu menghebohkan dunia maya. Jelas saja karena ia disebut-sebut sebagai dokter tampan.

Anton ini ternyata menempuh pendidikan di Fakultas Kedokteran Universitas Gadjah Mada (UGM) Yogyakarta. Hingga berita ini ditulis, Anton memiliki pengikut di Instagram sebanyak 269 ribu followers.

Saat ia mengunggah foto Baby Arsya yang juga berparas tampan itu, ribuan netter memberikan ike dan komentar sehingga membuat foto itu menjadi viral dan populer. Bahkan berita ini sampai terkenal ke negeri seberang, Malaysia.

Sayangnya, Anton enggan memberitahukan secara detail anak siapa bayi tampan itu. Sejumlahh netter menduga bayi bernama Arsya itu adalah bayi yang dilahirkan oleh pasien yang ditangani Anton. Namun ada juga yang mengira Arsya adalah bayi dari Anton karena terlihat sangat mirip dengannya. Namun pria yang suka dipanggil Atek ini anehnya juga tak pernah berkata iya atau tidak.

“Bang, ini baby yg sama kek kmren2 kan? Kok abang masih upload fotonya apa babynya masih di rumah sakit?,” tanya akun @ariestanissa_28.

Namun Anton hanya membalas singkat pertanyaan netter itu, “haha ada deh,” jawab Anton.

Awalnya, banyak netter yang mengira foto bayi yang diunggah Anton berjenis kelamin perempuan. Lalu Anton memeberikan balasan untuk netter dan memberitahu bahwa bayi tersebut berjenis kelamin lelaki.

Tak ada yang tahu pasti apa hubungan dirinya dengan bayi tampan itu. Yang pasti, blasteran Jepang dan Indonesia tersebut tak mau mengemukakannya sekarang. Dokter ganteng ini bikin penasaran, saja, ya!

SUMBER

Akaun ‘Lelaki’ Kecam Suami Sharifah Sakinah Hanya Akaun Fake, Pakai Gambar Abang Ipar Mawar Rasid!

Masih ingat dengan isu yang kami siarkan semalam tentang netizen mengecam tindakan Aiman Hakim Ridza yang memeluk Sarifah Sakinah?

Baru-baru ini MH ada ternampak Sakinah berkongsi satu komen daripada seorang netizen yang cuba menegur suaminya, Aliff Adha.

Apa yang MH boleh katakan, teguran tersebut mungkin agak berlebihan lebih lagi ia melibatkan suaminya.

Lelaki tersebut dengan biadapnya meninggalkan komen kononnya suami Sakinah, boleh dikategorikan sebagai dayus tiada maruah kerana membiarkan Sakinah berlakon sebegitu dengan lelaki lain.

 

Malah lelaki tersebut turut tag akaun instagram milik suami Sakinah kononnya dengan niat untuk menegur.

“Jual lah bini ko… lgpn cara ko bg jantan lain molest bini ko serupa ko jual je.. sbb ko kategori DAYUS XDE MARUAH! Duit dan professionalism besar bg ko@ Bkn tuntutan agama pn..!! Melayu akhir zaman ayat tepat bg insan mcm ko,” tulisnya di ruangan komen.

Tanpa memanjangkan cerita Aliff hanya membalas “K”sebagai tanda sudah membaca komen ini, namun lelaki tersebut terus menyerang dan membalas meminta Aliff mengaminkan segala doa bukannya hanya menjawab “K” seperti lelaki yang tiada maruah.

Bagaimanapun, Aliff dengan terbuka dan tenang meminta maaf sekirannya dia gagal menjadi seorang suami yang sempurna hingga menyingung beberapa pihak.

Melihat ketegangan yang berlaku, Sakinah tidak berdiamkan diri. Dia juga ada meninggalkan sedikit kata dua kepada semua orang terutamanya individu yang ‘menasihati’ suaminya di Insta Storienya.

Sakinah meminta untuk orang ramai jangan libatkan suaminya dalam hal kerjayanya sebaliknya jika ada yang tidak puas hati terus salurkan kepadanya kerana itu tanggungjawabnya sebagai seorang pelakon.

“Wahai sang self rightoues holier than thou, please don’t involve my husband with your abusive freedom of speech.

“If you feel like you need to express your judgement and stress to a stranger, please channel it to me. It’s under my job description,” tulisnya dalam ruangan Insta Stories.

Hmmmm, bagi MH memang benar kata Sakinah. Sekirannya ada yang tidak puas hati lebih baik terus ke Sakinah, jangan libatkan suaminya dalam hal sebegini.

Paling penting, gunalah cara yang betul untuk menegur. Mungkin apa yang ingin disampaikan tu ada point-point yang boleh dipertimbangkan, tetapi hati-hati dengan penggunaan bahasa dan sebagainya. Elok-elok niat nak menegur dah jadi lain pula…

Apapun diharap Sakinah dan suami terus bersabar dengan apa sahaja komen daripada netizen.

Wow, nampaknya hari ini lelaki yang cuba menegur suami Sharifah Sakinah itu hangat diperkatakan.

Sejak dirinya meninggalkan komen yang agak melampau hingga melabelkan suami Sakinah sebagai ‘dayus’ hanya kerana beberapa sebab, namanya sering menjadi sebutan ramai.

MH telah diberitahu rupa-rupanya ‘lelaki’ tersebut hanyalah ‘rekaan’ dan telah mewujudkan akaun fake untuk kegunaan peribadinya.

Lebih terkejut rupa-rupanya gambar yang digunakannya itu adalah gambar kakak dan abang ipar kepada pelakon Mawar Rashid bersama anak mereka .

Mawar yang dihubungi berkata dia sangat terkejut apabila melihat Insta Stories Sakinah dan tidak menyangka ada pihak yang cuba membuka akaun dengan menggunakan nama yang lebih kurang sama dengan suami kepada kakaknya.

“Mula-mula saya ternampak Insta Stories Sakinah pasal dia kena bash dengan seorang lelaki , lepas tu bila tengok semula saya terkejut sebab akaun tersebut guna nama hampir sama dengan nama abang ipar.

“Lebih memeranjatkan bila tengok gambar akaun itu, kerana dia memakai gambar kaka, abang ipar dan anak mereka

“Setahu saya, abang ipar saya bukanlah sejenis individu yang layan benda-benda media sosial ni. Saya yakin dia memang tidak ada akaun Instagram,” jelas Mawar dengan tegas kepada kami.

Malah, Mawar turut memberitahu kini dia dan kakaknya itu sedang berusaha untuk ‘report’ akaun tersebut kerana ia akan menjejaskan nama dan reputasi mereka sekeluarga.

Bagaimanapun Mawar tetap berfikiran positif dan menolak semua ini mungkin tidak ada kena mengena untuk memporak perandakan keluarganya.

“Bagi Mawar mungkin dia tidaklah mempunyai agenda untuk mengenakan kami sekeluarga, tetapi biasalah fake akaun mereka akan guna gambar-gambar orang dengan random.

“Tetapi apa yang saya nak semua tahu, tolonglah jangan buat lagi fake-fake akaun seperti ini kerana ia akan memburukan nama orang dan mengeruhkan lagi keadaan,” tambahnya lagi.

Aduh apa punya manusia yang tidak bertanggungjawablah, sudahlah menegur dengan bahasa yang cukup kasar dan langsung tidak menjaga sensitiviti atau perasaan orang, kemudian ditambah pula dengan perbuatan tidak bermoral mencipta akau fake.

Haishhh macam-macam lah zaman sekarang ni! – mediahiburan

Dipenjara 15 Tahun, Isterinya Tidak Pernah Datang Melawat. Tetapi Siapa Sangka Setelah Keluar Penjara, ” Pemandangan Rumahnya” Membuatkan Dia TERKEJUT Dan TAK SANGGUP BERKATA-KATA..!!!

Untung saja dia punya istri yang kayak gini yah…

15 Tahun Lalu, Deni harus dihukum penjara karena tidak sengaja menabrak seseorang dan akhirnya harus dihukum 15 tahun penjara. Selama 15 tahun ini, orang tuanya tidak pernah datang melihatnya, bahkan istrinya yang baru menikah setahun dengannya pun sama sekali tidak pernah berkunjung. Deni tahu orang tuanya pasti marah besar karena dia merusak keluarga. Sedangkan istrinya, dia begitu lama di penjara, dia rasa istrinya pasti sudah menikah lagi dengan orang lain.

Hari itu, dia berdiri di depan penjara sangat lama, baru akhirnya mengangkat tas ranselnya melangkah lagi ke tempat yang sepertinya sangat dia kenal, namun juga sangat asing. Dia pulang ke rumahnya, namun siapa sangka ternyata di dalamnya bukan keluarganya. Menurut penghuni rumah itu, dia membeli rumah itu 14 tahun lalu.

Rumahnya sudah dijual, Deni hanya bisa merenung di depan pintu rumahnya dengan sangat lama. Kemana perginya kedua orang tuanya? Kemana dia harus mencari mereka?

Saat itulah ia teringat rumah tua milik orang tuanya di desa, dia merasa harusnya orang tuanya akan pulang ke sana. Akhirnya Deni pergi mencari teman lamanya untuk meminjam uang. Siapa sangka temannya juga sudah tidak tinggal di tempat yang sama. Karena kebingungan, akhirnya Deni hanya bisa mencari pekerjaan untuk mendapatkan uang agar bisa membeli tiket ke desa. Tapi karena dirinya baru keluar dari penjara, tidak ada tempat yang mau memberinya pekerjaan, sampai akhirnya Deni hanya bisa menjadi buruh bangunan. Setengah bulan kemudian, dia mendapatkan gajinya dan langsung membeli selembar tiket pulang ke desanya.

Waktu turun dari bus, dia melihat ke sekitar. Ini adalah rumah lama yang tak pernah ia datangi selama lebih dari 15 tahun. Dia kemudian perlahan melangkah sampai ke depan rumahnya, namun ia tidak berani masuk. Akhirnya ia hanya diam di depan rumah, sampai ada seorang remaja yang memperhatikan dia, kemudian bertanya siapa dia.

Deni kaget, kemudian dia melihat anak remaja itu.. Usianya mungkin baru 14 tahun, dia menggendong tas sekolah. Setelah terdiam sejenak, ia bertanya apakah rumah ini adalah rumah bapak Sudin, ayah Deni.

Remaja tadi mengangguk, baru saja ia mau mengatakan sesuatu, tiba-tiba pintu rumah dibuka, seorang wanita paruh baya keluar dari dalam rumah, usianya kurang lebih 40 tahun. Melihat remaja tadi, dia melambaikan tangan, 「Nak, itu siapa? Mama udah bilang berapa kali jangan banyak ngomong sama orang asing..」

Deni langsung mengenali suaranya, dia berputar, ternyata istrinya berdiri di sana. Istri Deni, Lani sudah tidak muda seperti dulu, bahkan dari wajahnya dia kelihatan kusam dan kelelahan, rambutnya bahkan sudah beruban. Deni tidak bisa menahan dirinya, dia langsung berteriak… 「Lani..!」

Lani memandang Deni sekian lama, baru melangkah keluar dan menggenggam tangannya. Tanpa sepatah katapun, ia menangis, remaja laki-laki tadi sama sekali tidak mengerti apa yang terjadi.

Di sanalah Deni bertemu dengan istrinya, bahkan baru tahu kalau anak remaja itu adalah putranya. Ibu deni terbaring di atas ranjang, sudah tidak bisa melakukan apa-apa. Hidup ibunya kini bergantung pada istri Deni, Lani. Lani yang merawat anak dan ibunya selama ini, sedangkan ayah Deni meninggal dunia tidak lama setelah Deni masuk penjara karena kecelakaan.

Ternyata, 15 tahun ini, banyak sekali kejadian yang tidak ia ketahui. Ibunya pingsan waktu tahu Deni masuk penjara, dia koma dan tidak bisa sadar lagi, kini dia menjadi manusia yang tak bisa sadarkan diri. Demi merawat sang ibu, Lani menjual rumah mereka dan kembali ke desa. Sambil merawat ibu mertua, Lani yang sedang hamil besar juga harus bekerja.

Setelah Deni masuk penjara, Lani baru mengetahui kehamilannya. Siapa sangka tidak lama kemudian ayah mertuanya meninggal, sedangkan ibu mertuanya masih dirawat di rumah sakit. Dia tidak punya waktu untuk menjenguk Deni. dia sibuk merawat ibu mertuanya sampai pindah ke desa. 15 tahun berlalu, Lani bahkan suka merasa bersalah karena tidak pernah menjenguk Deni.

Sejak saat itulah, setiap harinya, Deni selalu bekerja keras demi istri, ibu dan putranya. Kini seberapa lelah pun, dia merasa amat bahagia, dia memiliki seorang istri luar biasa yang mengorbankan masa mudanya demi keluarganya.

Anaknya hanya melihat dari samping, bahkan tak sanggup memanggilnya papa, namun Deni tidak patah semangat, ia selalu membina hubungan secara perlahan dengan putranya.

3 tahun kemudian, Deni berhasil membeli sebuah rumah yang lebih layak bagi ibu dan istrinya, dia juga berhasil menyentuh hati anaknya dengan segala perbuatannya. Saat itulah pertama kalinya putranya memanggilnya papa, itu merupakan hadiah yang sangat besar bagi Deni. Deni merasa hidupnya sekarang sangatlah bahagia, segala yang ia dapatkan sekarang, itu adalah pengorbanan sang istri.

SUMBER

[ VIDEO ] Alahai Sweetnya… Ada Apa Apa Ke Nie??Anak Sheila Rusly Melutut Bagi Bunga Pada Janna Nick.

TINDAKAN penerbit Sheila Rusly memaparkan gambar dua anak lelakinya, Uzair Haqimy dan Luth Mikhail bersama Janna Nick berserta keterangan ‘MyNyawa’ di laman Instagram mengundang persepsi masyarakat yang menganggap Janna bakal dijodohkan dengan salah-seorang anaknya.

Janna, 22, ketika ditemui menafikan perkara ini dan berkata, hubungannya dengan keluarga Sheila ibarat sebuah keluarga.

“Memang tidak terlintas langsung soal ini di fikiran saya. Semua orang tahu kak Sheila tiada anak perempuan dan mempunyai dua anak lelaki.

“Jadi, dia melayan saya seperti anak perempuan yang lebih dekat dengannya,” katanya.

Bagi Janna, apabila anak-anak Sheila meningkat dewasa, mereka buat hal sendiri dan sebagai ibu, Sheila memerlukan seorang anak perempuan yang boleh dijadikan kawan yang boleh dibawa bercerita dan berkongsi apa saja.

“Saya memahaminya dan dia faham dengan saya. Apapun saya ambil itu sebagai satu perkara yang baik untuk mengeratkan silatulrahim antara kami.

“Ia satu anugerah buat saya di mana mereka sayangkan saya yang bukan darah daging mereka seperti saudara sendiri,” katanya.

Janna turut menolak dakwaan dirinya serasi jika dijodohkan dengan anak sulung Sheila kerana Haqimy lebih muda daripadanya dan baru berusia 21 tahun.

“Saya sudah anggap mereka seperti adik sendiri dan tiada apa-apa perasaan, tetapi andai dikatakan takdir dan ketentuan jodoh saya tidak boleh elak.

“Mana tahu suatu hari akan berlaku begitu, tapi buat masa sekarang inilah yang boleh saya katakan,” katanya.

Dalam pada itu, Janna mengakui dia ikhlas akrab dengan keluarga Sheila dan bukan kerana kepentingan peribadi.

“Saya baik dengan kak Sheila bukan atas dasar menagih tawaran berlakon. Pembabitan saya dengan JS Pictures pun tidaklah banyak.

“Bahkan jadual berlakon saya dengan produksi lain sangat padat. Keakraban kami hanyalah seperti saudara serta ibu dan anak,” katanya.

Baru2 Ini Janna Nick Meraikan Birthday Haqimy Dengan Menyanyikan Lagu Popularnya Dan Haq Melutut Bagi Bunga kepadanya. Sweet sgt.

Sila Menonton Video Ini


TINDAKAN penerbit Sheila Rusly memaparkan gambar dua anak lelakinya, Uzair Haqimy dan Luth Mikhail bersama Janna Nick berserta keterangan ‘MyNyawa’ di laman Instagram mengundang persepsi masyarakat yang menganggap Janna bakal dijodohkan dengan salah-seorang anaknya.

Janna, 22, ketika ditemui menafikan perkara ini dan berkata, hubungannya dengan keluarga Sheila ibarat sebuah keluarga.

“Memang tidak terlintas langsung soal ini di fikiran saya. Semua orang tahu kak Sheila tiada anak perempuan dan mempunyai dua anak lelaki.

Jadi, dia melayan saya seperti anak perempuan yang lebih dekat dengannya,” katanya.

Bagi Janna, apabila anak-anak Sheila meningkat dewasa, mereka buat hal sendiri dan sebagai ibu, Sheila memerlukan seorang anak perempuan yang boleh dijadikan kawan yang boleh dibawa bercerita dan berkongsi apa saja.

“Saya memahaminya dan dia faham dengan saya. Apapun saya ambil itu sebagai satu perkara yang baik untuk mengeratkan silatulrahim antara kami.

“Ia satu anugerah buat saya di mana mereka sayangkan saya yang bukan darah daging mereka seperti saudara sendiri,” katanya.

Janna turut menolak dakwaan dirinya serasi jika dijodohkan dengan anak sulung Sheila kerana Haqimy lebih muda daripadanya dan baru berusia 21 tahun.

“Saya sudah anggap mereka seperti adik sendiri dan tiada apa-apa perasaan, tetapi andai dikatakan takdir dan ketentuan jodoh saya tidak boleh elak.

“Mana tahu suatu hari akan berlaku begitu, tapi buat masa sekarang inilah yang boleh saya katakan,” katanya.

Dalam pada itu, Janna mengakui dia ikhlas akrab dengan keluarga Sheila dan bukan kerana kepentingan peribadi.

“Saya baik dengan kak Sheila bukan atas dasar menagih tawaran berlakon. Pembabitan saya dengan JS Pictures pun tidaklah banyak.

“Bahkan jadual berlakon saya dengan produksi lain sangat padat. Keakraban kami hanyalah seperti saudara serta ibu dan anak,” katanya.

Janna Nick Tiada Perasaan Terhadap Anak Lelaki Sheila Rusly

Izzati Ramli
Baru-baru ini pelakon, pengarah dan juga penerbit, Sheila Rusly ada memuat naik foto di akaun instagramnya yang memaparkan gambar dua anak lelakinya bersama pelakon wanita popular, Janna Nick dengan kapsyen ‘MyNyawa’.

Perkongsian Sheila itu telah mendapat perhatian daripada netizen dan ada yang membuat spekulasi bahawa Janna bakal dijodohkan dengan salah seorang anaknya.

Menurut sumber daripada sebuah portal hiburan, Janna telah menafikan perkara tersebut dan mengatakan bahawa hubungannya dengan keluarga Sheila sudah ibarat seperti sebuah keluarga.

“Memang tidak terlintas langsung soal ini di fikiran saya. Semua orang tahu kak Sheila tiada anak perempuan dan mempunyai dua anak lelaki.

“Jadi, dia melayan saya seperti anak perempuan yang lebih dekat dengannya,” katanya.

Menurut Janna lagi, bagi dirinya, apabila anak-anak Sheila sudah pun meningkat dewasa, mereka sudah mula buat hal sendiri dan sebagai seorang ibu tentunya Sheila memerlukan seorang anak perempuan yang boleh dijadikan sebagai kawan untuk berkongsi apa sahaja.

“Saya memahaminya dan dia faham dengan saya. Apapun saya ambil itu sebagai satu perkara yang baik untuk mengeratkan silatulrahim antara kami.

“Ia satu anugerah buat saya di mana mereka sayangkan saya yang bukan darah daging mereka seperti saudara sendiri,” katanya.

Janna turut menolak dakwaan yang mengatakan dia dilihat serasi jika dijodohkan dengan anak sulung Sheila Rusly.

“Saya sudah anggap mereka seperti adik sendiri dan tiada apa-apa perasaan, tetapi andai dikatakan takdir dan ketentuan jodoh saya tidak boleh elak.

“Mana tahu suatu hari akan berlaku begitu, tapi buat masa sekarang inilah yang boleh saya katakan,” katanya.

Janna turut mengakui bahawa hubungannya dengan keluarga Sheila adalah ikhlas dan bukan kerana kepentingan peribadi.

Sumber : Harian Metro/ Youtube Alya Adriana

THE ROCK Bakal Bertanding Menjadi Presiden Amerika Syarikat!! Ganti Posisi Donald Trump Pada Masa Akan Datang.

Amerika Syarikat bakal mengadakan pilihan raya tiga tahun dari sekarang bagi memilih presiden tahun 2020.

Walaupun tempoh hari rakyat negara itu keluar mengundi masih lama lagi namun salah satu aktor terkenal Hollywood, Dwayne Johnson atau The Rock disebut-sebut sebagai figura yang bakal bertanding merebut jawatan tertinggi negara berkenaan.

Spekulasi tersebut tambah kukuh ekoran posting The Rock menerusi laman Instagram miliknya pada 27 Julai tahun lalu. Beliau seperti memberi bayangan dan reaksi positif terhadap laporan media TIME mengenai isu pencalonannya sebagai calon presiden Amerika. Beliau mengucapkan terima kasih kepada media dan seluruh pihak yang menyokongnya.

“Terima kasih TIME. Saya mengucapkan terima kasih atas idea tersebut dan mendapat sokongan yang sangat nyata.

“Beberapa dari sekarang jika saya mampu melangkah menjadi pemimpin yang kuat, berpengaruh dan otentik bagi masyarakat dan negara, saya akan (menjadi presiden),” tulisnya.

Dwayne kini mula serius mempertimbangkan usaha untuk ke peringkat pencalonan sebagai presiden. Pengakuan tersebut diungkap ketika beliau menjadi tetamu program bual bicara Ellen DeGeneres Show.

“Saya benar-benar serius mempertimbangkan perkara tersebut”.

Walaupun belum secara rasmi tersenarai sebagai calon, Dwayne sudah mempunyai ramai penyokong. Antaranya seperti aktor Kevin Hart, rakan lakonnya dalam filem Jumanji: Welcome to The Jungle.

“Jika dia berjaya menempatkan diri di posisi itu, dia akan mendapat sokongan penuh dari saya. Saya tahu bagaimana hatinya. Saya benar-benar mengenalinya.

“Jadi, saya tahu jika dia meletakkan dirinya di posisi tersebut, itu untuk kebaikan orang-orang. Saya hanya akan bertepuk tangan dan memberikan sokongan,” ujar Kevin.

Sementara itu, berdasarkan satu undian iaitu “pole” yang dilakukan pada musim panas lalu, Dwayne disebut-sebut layak mengantikan Presiden Amerika sekarang iaitu, Donald Trump.

Sumber : deenamik/infopanas

Inilah Dia 7 ‘Post’ Instagram Paling Dikecam Dan Penuh Dengan Kontroversi Artis Popular Tahun 2017!

Nampaknya sepanjang tahun 2017 ini, artis lebih selesa untuk mengemaskini perkembangan terbaru menerusi media sosial. Antara platform yang paling popular adalah dengan aplikasi sosial Instagram. Namun ada baik dan buruknya jika platform ini dijadikan sebagai tempat untuk berkongsi hal peribadi kerana dalam ramai-ramai pengikut pasti ada yang membenci.

Sepanjang tahun 2017, 7 selebriti ini terlihat telah mencetuskan kontroversi berpunca dari ‘posting’ mereka di Instagram sehingga dibanjiri ribuan komen sehinggakan menjejaskan reputasi artis tersebut. Jom lihat apa yang kontroversi sangat tu?

1.Fathia Latiff & Tun Mahathir

Fathia mencetuskan kontroversi selepas dia memuatnaik gambar bersama Tun M di Instagram dengan menulis kapsyen meluahkan rasa kecewa selepas berkunjung ke Galeri Petronas yang terletak di bangunan berkembar KLCC.

 

Fatiya merasakan pemimpin negara yang dihormati seperti Tun M seolah-olah tidak dihargai dengan hilang gambarnya di Galeri tersebut. Walaubagaimanapun, gambar di Instagram tersebut telah dipadamkan serta merta oleh Fatiya sendiri kerana mungkin isu sebegini agak sensitif untuk diluahkan kepada umum.

2. Nur Sajat Tunjuk Gambar ‘Haid’

Post yang agak kurang menyenangkan untuk dilihat apabila sebuah gambar darah kotor(haid) yang telah dimuatnaik oleh pengasas dan pemilik Nur Sajat Aesthetic, Nur Sajat Kamarulzaman dimana menurut beliau sedang mengalami proses haid.

 

Kerana gambar tersebut, rata-rata netizen telah menghentam Sajat kerana mereka berasakan beliau tidak perlu memuat naik gambar berkenaan yang disifatkan sebagai kotor.

3. Nadia Brian Pakai Bikini

Bergambar seksi dalam video di Instagram telah menyebabkan Nadia diserang kecaman dari netizen. Dalam salah satu video tersebut, Nadia sedang menikmati keindahan pantai sambil mengibas rambut dengan mengenakan pakaian mandi berwarna hitam.

 

Video yang dimuatnaik dalam Instagram Nadia ini telah dibanjiri komen kritikan dan menjadi tular di media sosial.

4. Mila Jirin Pakai Seksi

Menerusi sebuah gambar yang dimuatnaik oleh seorang pereka fesyen tempatan ini menjadi hangat diperkatakan. Gambar tersebut menyaksikan Mila sedang bersandar di dalam tab mandi dengan pose sensual. Klik gambar untuk cerita selajutnya.

 

Mila mengenakan busana berwarna coklat gelap dengan kain terbelah sehingga menampakkan kakinya. Sekali pandang ternyata nampak seksi, lagi-lagi Mila tampil dengan imej muslimah . Namun sebenarnya, pandangan mata netizen yang terkeliru apabila Mila memakai seluar yang seakan-akan seperti warna kulit.

5. Kila Fairy Tayang Punggung

Sebuah foto Kilafairy yang seakan-akan ingin menonjolkan punggungnya yang mantap itu telah mencetuskan kontroversi. Ternyata gambar yang satu ini dapat komen yang berbagai-bagai. Ada netizen meninggalkan komen seakan-akan berbaur lucah.


Ini membuatkan hangat.com merasa bimbang dengan kata-kata netizen ini kerana seakan-akan boleh menggugat keselamatan Kila jika berada di khalayak umum.

6. Adi Putra Ceraikan Kedua-dua Isterinya

Menerusi Instagram milik Ady Putra, dia telah mengesahkan bahawa dia tidak ada apa-apa hubungan dan kaitan lagi dengan isteri pertama Aida Yusof dan isteri kedua Norshahida Zolkifly. Kenyataan Ady dalam tulisan itu menunjukkan dia telah menceraikan kedua-dua isterinya sekaligus menghentikan spekulasi orang ramai mengenai kontroversi ini.

 

7. Fasha Sandha dan Bekas Suami Berdamai

Menerusi akaun Instagram bekas suami Fasha Sandha, Rizal Ramli atau dikenali sebagai Jejai, seakan memberi bayangan bahawa mereka bakal rujuk semula. Namun sebenarnya mereka hanya berdamai, bukannya rujuk semula. Berdasarkan kenyataan yang dimuat naik di laman Instagram miliknya, Fasha menjelaskan mereka berdua telah menemukan jalan penyelesaian dengan baik. Klik gambar untuk cerita selanjutnya.

 

Anda rasa ada yang lebih kontorversi? Janga raguoragu untuk kongsikan pada kami. – hangat.com

5 Artis Jelita Ini Masih ‘Perawan’ Di Usia Lebih 35 Tahun. Ini Alasan Mereka

Wajah cantik sering kali menarik hati lelaki untuk dijadikan pasangan hidup. [Hangat.com] Namun ternyata rupa paras wajah itu bukanlah kunci utama wanita mendapatkan kekasih idaman atau pasangan hidup. Yang penting ada pendapatan dan sedikit kesenangan.

Berikut Hangat.com senaraikan tentang artis cantik yang sudah menginjak usia lebih 35 tahun dan yang memiliki karier gemilang tapi masih single.

1.Dayang Nurfaizah, 36

 

Dayang Nurfaizah Awang Dowty atau lebih dikenali sebagai Dayang Nurfaizah dilahirkan pada 20 Julai 1981 ialah antara penyanyi wanita yang sering menerima Anugerah nyanyian dalam dunia hiburan.[Hangat.com] Kini beliau berusia 36 tahun dan masih belum berumah tangga.

Dayang berkata, sebagai seorang wanita dia juga mempunyai keinginan untuk berkahwin pada usia yang kini sudah menjangkau 35 tahun.[Hangat.com] Tapi tidak jumpa lagi pasangan untuk saya jadikan suami. Masih ada chance lagi ni!

2. Farah Fauzana, 37

 

Farah Fauzana sebelum ini pernah membatalkan perancangan perkahwinan bersama seorang jejaka bernama Hafiz yang sepatutnya berlangsung pada 17 September tahun ini.

Farah Fauzana binti Mohd Fadzil dilahirkan pada 17 Februari 1979 lebih dikenali sebagai FaFau oleh peminatnya, merupakan seorang pelakon, pengacara, pelawak dan antara bekas penyampai radio popular di Malaysia. Kini beliau berusia 37 tahun dan mungkinkah Fafau akan mengakhiri zaman bujangnya pada tahun depan?

3. Syafinaz Selamat, 44

 

Syafinaz Selamat dilahirkan pada 11 Januari 1973 merupakan seorang penyanyi Malaysia yang popular menjadi juri dalam banyak program relaiti TV di Malaysia. Terkenal dengan lagu Ingin Bersamamu, Syafinaz kini sudah berusia 44 tahun. Bila bertanya mengenai kahwin, ini jawapannya,

“Macam mana nak kahwin kalau hari-hari saya sibuk dengan komitmen kerja. Malah dek kesibukan ini juga. Tapi sesibuk manapun, saya kena pastikan tidur sekurang-kurangnya enam jam sehari.”

4. Nasha Aziz, 46

 

Noraishah Abdul Aziz atau lebih terkenal sebagai Nasha Aziz dilahirkan di Kampung Pandan, Kuala Lumpur pada 14 Mei 1971. Aktres popular pada era 90an ini berusia 46 tahun dan masih single. Nasha mula menjalin hubungan istimewa dengan aktor popular Faizal Hussein sejak mula bergelas peragawati.

Hubungan tersebut juga diteruskan dengan pertunangan pada 1995 sebelum beberapa tahun selepas itu mereka putus tunang. Ini merupakan perhubungan cinta paling lama buat Nasha iaitu selama 12 tahun. Laporan dari BH online ada bertanya mengenai mengapa masih solo, ini alasannya;

“Tidak pernah langsung saya anggap hidup solo itu sebagai satu kekurangan. Kebahagiaan bukan terletak kepada pasangan. Bagi saya, kita perlu hargai apa yang Allah kurniakan kepada kita. Bukan bermakna saya menolak jodoh kerana terus-terang, saya ada juga keluar dating.”

5. Deanna Yusuf, 52

 

Pelakon terkenal, Deanna Yusoff memilih untuk hidup membujang walaupun sudah berusia 52 tahun kerana merasakan keputusan tersebut adalah satu tindakan terbaik untuk dirinya. Dia pernah menyatakan bahawa dia tidak pernah takut untuk berumah tangga.

Bikin Malu..!!! Anak Perempuan Jackie Chan, Etta Ng Mengaku Suka Dengan Kaum Sejenis Secara Terbuka.

Pasti korang kurang mengenali anak perempuan Jackie Chan jika dibandingkan dengan anak lelakinya, Jaycee Chan bukan? Untuk pengetahuan korang, Jackie mempunyai seorang anak perempuan yang bernama Etta Ng Chok Lam.

Namun, apa yang mengejutkan orang ramai, secara terbuka anak perempuannya mendedahkan sikap luar tabii di mana dirinya suka kaum sejenis di Instagram.

Dia turut mempunyai seorang teman wanita dan tanpa berselindung dia juga mempamerkan kekasihnya yang bernama, Andi Autumm seorang bintang media sosial.

After all these years of negativity, living in shame and being afraid of the world I’ve come to the conclusion that it’s easier to accept that I am never meant to love or be loved. Especially as a lesbian in a culturally sensitive society I would be doing my family a favour staying hidden, silent, sit and behave like I’ve been instructed all my life. but Then you came along and proved me wrong, I deserved to be happy, love and be loved. @andiautumn you Accepted every single part of me. The good, the bad and the crazy 😂 You opened my heart and mind to all the good in this world, kissed every scar I have. 2017 has been a complicated year, I’ve faced so much that was meant to break me and it would have but you kept me strong all the way. You Everything and more, I love you so so much princess 💕 ~Happy Early 9 month anniversary

Uish menakutkan sekarang ni, semua orang berani mengaku secara terbuka hal-hal sebegini tanpa segan silu.

Buat pengetahuan semua, Etta merupakan anak hasil hubungan Jackie dengan kekasihnya Elaine Ng, seorang ratu cantik di era 90-an.

Namun hubungan mereka berakhir sebelum Etta dilahirkan. Bagaimanapun nama Jackie menjadi buruk disebabkan kecurangannya itu.

Sejak itu juga Etta dan ibunya telah menjalani kehidupan yang privasi di Hong Kong. Malah, Etta cukup membenci ayah kandungnya.

Walaupun Jackie tidak mengakui Etta sebagai anaknya, akan tetapi sebenarnya Jackie selalu mengingati puterinya itu.

Ini terbukti apabila dia melakonkan filem Police Story pada tahun 2013, dimana babak hubungan ayah dan anak, Jing Tian melihat Jackie menangis dan kali pertama Jackie berbicara mengenai anak perempuannya.

Yelah, sapa tak sayang anak bukan?

Apapun meh #MHBelanjaGambar Etta buat korang.

– mediahiburan

Kisah Keluarga Jackie Chan Tak se Sukses Karirnya, Ada Perselingkuhan Hingga Pukul Anak

BANGKAPOS.COM –Nama Jackie Chan terkenal banget hingga seantero Asia.

Dan jangan salah, Jackie Chan tidak hanya terkenal di kawasan Asia.

Namun juga di Hollywood sana.

Karir Jackie Chan bisa terbilang sangatlah sukses.

Jackie Chan baru-baru ini juga mendapatkan penghargaan kehormatan dari Academy Award.

Pria kelahiran 7 Aprils 1954 ini terbilang keluarga-able banget.

Keadaan keluarga harmonis itu baru terjadi di awal tahun 2000-an.

Sebelumnya, kisah rumah tangga Jackie Chan pernah tidak semulus kariernya.

Sempat bikin heboh dengan kabar pernikahan diam-diamnya dengan aktris Lin Feng Jiao atau Joan Lin.

Hingga memiliki anak hasil dari perselingkuhan.

Saat, skandal perselingkuhannya ini terungkap, Jackie Chan hampir saja cerai dengan istrinya.

Cerita tentang hubungannya dengan sang anak, Jaycee Chan, cukup mirip.

Jackie Chan bisa dibilang pernah menjadi seorang ayah yang tidak peduli anak.

Hidupnya sibuk dengan pekerjaan.

Melansir berbagai sumber, berikut TribunStyle.com berikut lima alasan Jackie Chan bukanlah ayah yang baik:

1. Membiarkan Istrinya Mengurus Anak Sendiri

Pada awal kelahiran anak pertamanya, Jackie Chan justru sibuk dengan pembuatan film.

Hal ini membuat istrinya harus mengurus anaknya seorang diri.

2. Bertemu Anak Sekali Setahun

Dibalik foto tersebut, ternyata Jackie Chan pernah tidak peduli dengan istri dan anaknya.

Pada Jaycee Chan masih kecil, Jackie Chan mengakui hanya bertemu anaknya satu kali dalam setahun.

Hal ini berlangsung selama enam tahun.

Jadi, Jackie Chan bertemu anaknya hanya enam kali dalam enam tahun.

3. Pernah Memukul Anaknya

Pada buku autobiografinya, Jackie Chan pernah mengakui percaya tentang mendidik anak yang baik adalah dengan memukulnya.

Jackie Chan melakukan disiplin dengan cara memukul sang anak.

Hingga akhirnya pria berusia 62 tahun ini memukul sang anak dengan sangat keras lalu membantingnya ke tempat duduk.

Jackie Chan sangat menyesal dengan tindakannya tersebut.

Dia pun berjanji nggak akan pernah melakukannya lagi.

4. Kabur Saat Selingkuhannya Hamil

Elaine Ng pernah mengaku tentang kisah perselingkuhannya Jackie Chan.

Kehidupan mereka seperti layaknya pasangan biasa.

Namun, Jackie Chan kabur saat tahu Elaine Ng hamil.

Pada saat itu, seantero Hong Kong tahu skandal tersebut.

Namun, Jackie Chan diam saja nggak menanngapi kabar tersebut.

Jackie Chan baru mau mengungkapkan tentang Etta Ng pada tahun 2015.

5. Tidak Menafkahi Anaknya

Jackie Chan memiliki anak hasil hubungan perselingkuhannya dengan Elain Ng bernama Etta Ng.

Sejak Etta Ng lahir Jackie Chan belum pernah mengirimkan uang kepada Elaine Ng.

Hal ini terungkap saat Elaine Ng melakukan konferensi pers terkait Etta Ng kabur dari rumah, Jumat (31/3/2017).

Anak Selingkuhan Kabur

Kabar tentang anak hasil perselingkuhan Jackie Chan kembali memanas, Rabu (5/4/2017).

Yup, pada tahun 1999, Jackie Chan pernah tersandung kasus perselingkuhan dengan aktris cantik, Elaine Ng.

Hubungan terlarang ini ketahuan saat Elaine Ng hamil.

Anak hasil hubungan gelapnya tersebut bernama Etta Ng.

Berita perselingkuhan ini kembali berhembus setelah Etta Ng melaporkan sang ibu ke kepolisian di akhir bulan Maret 2017.

Tuduhannya yaitu melakukan intimidasi kepada anak usia 17 tahun.

Pada Jumat (31/3/2017), Elaine Ng menggelar konferensi pers terkait hal ini.

Melansir toggle.sg, Etta Ng kabur ke Thailand bersama dengan sahabat ibunya setelah melaporkan Elaine Ng.

Minggu (2/4/2017), Etta Ng kembali ke Hongkong.

Tapi, perempuan berusia 17 tahun ini harus mendapatkan perawatan rumah sakit.

Kabarnya Etta Ng memutuskan untuk bunuh diri.

Belum ada konfirmasi terkait pemberitaan ini.

Elaine Ng hanya menjelaskan tentang sang anak memang masuk rumah sakit.

Namun, nggak menjawab tentang alasan anaknya harus menginap di rumah sakit.(*)