Romantik, Fasha Sandha buat kejutan hari lahir Aidil Aziz !!

STATUS hubungan aktres cantik Fasha Sandha dan pelakon Aidil Aziz masih menjadi tanda tanya.

Dikhabarkan menjalin hubungan cinta, pasangan ini senang berdampingan sebagai teman tapi mesra tanpa memberikan penjelasan lanjut mengenai hala tuju hubungan mereka.

Terbaharu, Fasha membuat kejutan sambutan ulang tahun kelahiran Aidil yang ke-31 malam tadi di Hotel Park Royal, Kuala Lumpur.

Menerusi kemas kini laman sosial Instagram milik jurugambar Aqo Imran, Aidil nyata terkejut dengan sambutan tersebut.

“Thank you so much. Memang speechless tak tahu nak cakap apa,” kata Aidil.

Bersempena hari lahir Aidil, Fasha turut memuat naik sebuah video kompilasi fotonya bersama Aidil menerusi entri terbaru di laman Instagram miliknya.

Akhirnya Punca Sebenar Ellie Suriati Berjuang Untuk DS Najib Mula Terbongkar

Komen tentang video : (atau scroll ke bawah terus tonton video)

Akhirnya Punca Sebenar Ellie Suriati Berjuang Untuk DS Najib Mula Terbongkar. Netizen: “tuduh pasai apa? pasai mempertahankan najib secara sungguh sungguh sampai jadi pelik.artis lain tak kisah pun…mestila org syak….” Anda boleh scroll ke bawah tonton video terus, untuk mengetahui info yang lebih lanjut dan lengkap.

Sejak pilihan raya ke 14 DS Najib Razak kalah untuk teruskan menjadi perdana menteri di negara Malaysia, banyak pihak telah berjuang untuk DS Najib Razak.

Antara yang berjuang untuk DS Najib ialah artis yang bernama Ellie Suriati. Sejak Ellie Suriati mula berjuang untuk DS Najib, pendedahan beliau di social media adalah lebih besar dari artis yang lain.

Ellie Suriati juga pernah mengatakan bahawa beliau telah membuat penyelidikan punca BN kalah dalam pilihan raya ke 14, dan apa yang telah ditemui beliau ialah perang fitnah yang menjatuhkan DS Najib sebagai perdana menteri bersama Barisan Nasional sebagai kerajaan.

Selepas DS Najib pergi ke mahkamah, Ellie Suriati juga berjuang bersungguh-sungguh untuk DS Najib di luar mahkamah bersama sekumpulan orang.

Apa yang buat kebanyakan netizen rasa pelik ialah, mengapa Ellie Suriati berjuang dengan begitu semangat sekali sedangkan artis lain tidak buat perkara cam ni? Apa pendapat korang?

Apa-apa pun, jom sama-sama kita tonton video di bawah. Akhirnya Punca Sebenar Ellie Suriati Berjuang Untuk DS Najib Mula Terbongkar. Saksikan

Sila tonton video:

Tabung Harapan, Ini Tindakan Mengejutkan CEO Naza !!

Komen tentang video : (atau scroll ke bawah terus tonton video)

Tindakan Mengejutkan CEO Naza, Nasarudin SM Nasimuddin. Netizen: “Tabung harapan tak perlu meminta2 pun sumbangan utk negara. Lain lah yg sebelah sana tu…untuk individu..” Anda boleh scroll ke bawah tonton video terus, untuk mengetahui info yang lebih lanjut dan lengkap.

Pengerusi dan ketua eksekutif kumpulan Naza Corp Holdings Sdn Bhd SM Nasarudin SM Nasimuddin berkata syarikat itu berbangga memainkan peranannya dengan menyumbang kepada Tabung Harapan Malaysia sebagai warga korporat yang bertanggungjawab dan patriotik.

Kumpulan Naza hari ini mengumumkan bahawa ia akan menyumbang RM1,000 ke arah Tabung Harapan Malaysia untuk setiap kereta yang dijual olehnya dari 1 Jun hingga 31 Ogos.

Pengerusi eksekutif dan ketua eksekutif kumpulan Naza Corp Holdings Sdn Bhd SM Nasarudin SM Nasimuddin berkata syarikat itu bangga memainkan peranannya dengan menyumbang kepada Tabung Harapan Malaysia sebagai warganegara korporat yang bertanggungjawab dan patriotik.

“Sumbangan kami juga merupakan cara kami berterima kasih kepada kerajaan Malaysia untuk landskap ekonomi dan politik yang stabil dan yang paling penting untuk bercuti cukai selama 3 bulan yang telah mendorong jualan kereta untuk mencapai tahap rekod tahun ini,” katanya dalam satu kenyataan .

Nasarudin berkata ia adalah kewajipan dan tanggungjawab syarikat untuk membantu di mana mungkin untuk kebaikan negara.

Kumpulan Naza adalah pengimport dan pengedar untuk pelbagai jenama automotif antarabangsa seperti Ferrari, Maserati, Mercedes-Benz, Peugeot, Citroën, DS dan Kia di Malaysia.

Sila tonton video:

Zahid: Khairy tolak 3 tawaran jawatan dalam Umno, BN

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mendedahkan beliau menawarkan 3 jawatan dalam Umno dan Barisan Nasional (BN) kepada Khairy Jamaluddin, namun semua ditolak ahli Parlimen Rembau itu.

Presiden Umno itu berkata, semua tawaran itu ditolak sebelum dan selepas pemilihan Umno pada 30 Jun lalu.

Katanya, jawatan pertama yang ditawarkan kepada Khairy ialah naib presiden Umno, selepas Datuk Seri Hishammuddin Hussein mengumumkan tidak akan mempertahankan jawatan itu.

Presiden Umno itu berkata, beliau menawarkan jawatan setiausaha agung BN, naib presiden dan ketua penerangan Umno kepada Khairy Jamaluddin.

“Dia (Khairy) mahu bertanding kerusi timbalan presiden, tetapi akhirnya dia bertanding kerusi presiden,” katanya di lobi Parlimen hari ini.

Zahid yang juga ketua pembangkang berkata, beliau turut menawarkan jawatan setiausaha agung BN dan ketua penerangan Umno kepada Khairy.

“Saya tidak melihat kepada alasan, tetapi jika ada tawaran yang bagus untuk menghidupkan semula Umno, itu yang perlu beliau nyatakan.”

Katanya, mungkin bekas ketua Pemuda Umno itu mempunyai rancangan lain membangkitkan Umno semula dan memainkan peranan membina sebagai pembangkang.

Pada 1 Julai lalu, Khairy berkata, beliau tidak mahu memegang sebarang jawatan tertinggi dalam parti, sebaliknya mahu fokus menjadi ahli Parlimen Rembau.

Zahid diisytiharkan presiden Umno selepas mendapat 99 undi, jauh mendahului Khairy yang memperoleh 61 undi dan veteran Umno, Tengku Razaleigh Hamzah yang meraih 30 undi dalam pemilihan parti 30 Jun lalu.

Sementara itu, Zahid berkata, beliau akan berbincang dengan parti komponen BN dan PAS untuk jawatan pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC).

Katanya, 4 ahli Parlimen juga akan dipilih menganggotai PAC.

“Saya hanya membaca kenyataan media, belum menerima sebarang surat rasmi…Kita akan bincang selepas terima surat.”

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Liew Vui Keong berkata, Zahid adalah calon tunggal yang dipertimbangkan untuk dilantik sebagai pengerusi PAC.

Semalam, Timbalan Speaker Dewan Rakyat, Nga Kor Ming mengesahkan PAC akan diketuai ahli Parlimen pembangkang.

Bagaimanapun, katanya, terpulang kepada Zahid jika mahu mengambil peranan itu. – FMT

Selalu Dengar Islam Diburukkan Di Media. Lelaki Ni Pergi Sendiri Ke Masjid Dan Terus Terkedu.

Satu video tindakan seorang lelaki Australia yang bosan dengan ‘berita-berita’ di televisyen, radio dan akhbar yang asyik memburuk-burukkan orang Islam menjadi viral di media sosial. Dia nekad pergi sendiri ke masjid untuk melihat keadaan orang Islam. Apa yang dia temui sangat mengejutkan…

Menurut Laporan Siakap Keli, Garry Brafford dari Gold Coast, berkata: “Saya tak mahu baca artikel surat khabar, saya tak mahu dengar kepada Pauline Hanson, atau mana-mana radio mengarut yang memberikan kepada saya satu pandangan buruk terhadap Muslim.

“Jadi saya terfikir, saya akan membuatnya (berjumpa sendiri orang Muslim).

Bermula dari situ, Garry memulakan ekspedisinya untuk mengenal orang Muslim di Sydney. Garry melawat banyak masjid, pusat kebajikan dan berjumpa banyak orang Muslim.

Antara penemuan yang berjaya dihasilkan oleh Garry hasil pertemuan itu adalah mendapati orang Muslim juga mempunyai isu yang sama seperti orang-orang lain.

Garry berharap tindakannya itu memberi inspirasi kepada orang lain untuk membuat perkara yang sama.“Rasanya sangat penting bagi kita untuk pusing kembali dan berfikir: ‘Saya perlu diajar semula.‘

“Saya perlu berjumpa dan bercakap dengan orang-orang Muslim di sekeliling saya. Dan saya akan bertanya apa yang ada dalam fikiran mereka. Nak tahu kenapa? Sebab benda yang mereka fikir sama sahaja dengan benda yang kita fikir.

“Jika kamu ada anak-anak, mereka pun ada anak-anak. Mereka mempunyai isu yang sama seperti kamu semua.

Dalam masa yang sama, Garry turut mempertahankan Muslim menerusi laman Facebooknya apabila berlaku salah faham.
Dan ya, video Garry itu viral dan mendapat lebih 14,000 perkongsian sejak dimuat naik dan diringkaskan oleh One Path.

Sumber:- SiakapKeli

Isu Kasut. Kenyataan Berani Mat Hassan Terhadap Dr Maszlee Ni Buat Rakyat Berang !!

Amboi amboi amboi. Bukan main pembangkang sekarang. Dalam isu kasut yang viral, ini kenyataan mengejutkan Mat Hassan terhadap Dr Maszlee buat rakyat berang. Tak sangka.

Pelaksanaan pemakaian kasut hitam bagi semua murid sekolah bermula tahun hadapan turut menjadi bahan kempen BN pada pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Kandis, malam tadi.

Pengarah PRK Sungai Kandis Datuk Seri Mohamad Hasan berkata sehingga hari ini, kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN) masih tidak tahu apa yang mahu dilakukan.

“Saya ingat Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik mengubah dasar pelajaran melalui kepala, tetapi melalui kaki. Entah apa yang dia congak.
“Orang Negeri Sembilan kata entah apa sifirnya.

“Apa sifir beliau pakai untuk dasar pelajaran negara bermula dengan kasut hitam. Itu tak ada kerja namanya,” katanya.

Mohamad berkata demikian ketika berucap pada majlis pengenalan calon bagi PRK DUN Sungai Kandis di Kampung Sungai Kandis, Shah Alam malam tadi.

Sementara itu, Mohamad Hasan yang juga bekas Menteri Besar Negeri Sembilan menyindir kerajaan HARAPAN yang mendakwa berjaya menurunkan harga banyak barang.

“Betullah tomato turun, dan ada satu lagi (harga barang) turun iaitu durian musang king kerana sudah tidak laku berikutan tidak dibenarkan masuk ke China lagi,” katanya.

Dalam perkembangan lain, naib presiden Umno itu berkata jika kerajaan HARAPAN tidak mengambil langkah agresif memacu ekonomi negara, maka ia akan berdepan masalah.

“Dulu, sekampit simen berharga RM15 dan hari ini RM9.50 dan ia bukan disebabkan (pemansuhan) Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST), tetapi industri perumahan sedang menghadapi masalah kerana tiada lagi pemaju mahu meluluskan pembangunan di kawasan masing-masing,” katanya.

Dalam pada itu, Mohamad berkata, pihaknya akan memanggil ketua bahagian, pemuda wanita dan Puteri Umno untuk sesi pemukiman pada 11 Ogos ini.

“Selain itu, Presiden Umno (Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi) akan membentangkan hala tuju parti untuk kita meneruskan apa yang boleh lakukan dan cara terbaik memperkasakan parti,” katanya.

Mohamad turut mendedahkan bahawa BN tewas banyak kerusi pada PRU ke-14 disebabkan oleh pergeseran dalaman dan bukannya pihak lawan cerdik atau terlalu kuat. (Sumber: Malaysiakini)

Respons Netizen Pula:

1.Mazlee spoken 99% education reforms and 1% on black shoes. And now people discussion 99% on black shoes and only 1% on education. Clearly, Tun Mahathir is right. There is lots of uneducated people in Malaysia.

2.Kaki tak kaki, korg harus akur dgn pilihan rakyat & terimalah kenyataan bahawa rakyat dah lama menyampah dgn umnobn! Kalau korg baik sangat, korg msh berkuasa sehingga kini. Lain kali, bagi la statement yg lbh bijak, boleh tak? PH perlukan pembangkang yg baik. Kaki tu kan sinonim sangat dgn MB Pahang dulu, si adnan mangkok hayun angkat kaki atas meja…hahaha

3.PH akan kalah teruk, Umno BN dan Pas telah berjaya mendedahkan keburukan PH..ayuh kita hancurkan PH.

4.Ooo baru tau durian Malaysia jual ke negara china selama ni. Patut ler harga durian mahal sebelum ni sampai orang malaysia kurang mampu untuk membeli dan makan banyak. Hehe…. Tp sekarang Alhamdulillah… Boleh repeat 2 3 kali makan doyan tok mat…

Pimpinan dan anggota BN diingatkan agar sedar diri berikutan parti itu bukan lagi kerajaan.

Timbalan Presiden Umno Datuk Seri Mohamad Hasan berkata sehubungan itu kepimpinan dan anggota parti tidak perlu menjelaskan sebarang isu kepada rakyat kerana ia telah menjadi tanggungjawab kerajaan Pakatan Harapan untuk menyelesaikannya.

“Apa sahaja isu yang timbul seperti kos sara hidup Felda, GST (Cukai Barang dan Perkhidmatan) dan 1MDB biarlah kerajaan hari ini yang jawab.

“Kita ini ibarat kain putih, tiada isu lagi… kita sudah kalah, buatlah cara kalah dengan pandai membawa diri dan tidak menjadi cemuhan orang,” katanya ketika berucap pada majlis pengenalan calon BN untuk pilihan raya kecil (PRK) Sungai Kandis di Shah Alam malam tadi.

Turut hadir Setiausaha Agung Umno Tan Sri Annuar Musa, Pengerusi Badan Perhubungan Umno Selangor Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan calon BN untuk PRK itu Datuk Lokman Noor Adam.

Dalam pada itu, Mohamad yang juga pengarah PRK tersebut menasihatkan seluruh jentera parti agar bekerja lebih keras dan terus bersama-sama berganding bahu bagi memenangi pilihan raya berkenaan.

Sementara itu, Annuar berkata BN tetap dengan pendirian untuk meletakkan calon parti itu bertanding pada PRK dewan undangan negeri Balakong akan datang.

Kerusi Balakong kosong susulan kematian penyandangnya Ng Tien Chee dari DAP dalam satu kemalangan Khamis lepas. (Sumber: Malaysiakini)

Tak Tahan Dicemuh, Sajat Mula Jujur Isu Jantinanya

DENGAN ini, kita boleh tutup tentang kisah panas rumah tangga selebriti tanah air yang menggelegak macam air panas aje. Kita buka pula cerita tentang si cantik jelita, Nur Sajat.

Nur Sajat Fariz Kamaruzaman ataupun ada yang mengenali ‘wanita’ ini dengan nama Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman, 32, bukanlah nama yang asing lagi sekarang ni.

Semua orang bahkan masih lagi tertanya-tanya tentang misteri jantina ‘wanita’ ini yang bergelar usahawan kosmetik tempatan berjaya.

Macam-macam story dah naik tentang Sajat… Antaranya, netizen cuba untuk siasat jantina Sajat, Sajat tak boleh masuk Brunei, Sajat mengaku khunsa, Sajat mengaku pondan dan macam-macam lagi lah!

Kesian Sajat, mesti penat nak explain dekat netizen semua yang dia ni sebenarnya ‘perempuan’! Baru-baru ni Sajat ada memuat naik sebuah video sebagai bukti dirinya seorang wanita.

Tapi sayangnya, video yang berdurasi 59 saat itu telah dibuang beberapa jam selepas itu. Jangan ingat lepas Sajat dah buang, tak ada orang yang sempat save video tu.

Dalam video tu, kita boleh nampak yang Sajat sangat bersungguh untuk meyakinkan netizen tentang kekeliruan jantinanya supaya orang ramai boleh tutup mulut.

Apa yang lebih menarik perhatian ialah bila Sajat cakap “Sorry, (maaf) kita perempuan okay!”

Tapi kalau Sajat ni betul perempuan, kenapa dia masuk pertandingan Miss Queen International Malaysia 2013 dalam kategori pondan???

Bukan tu je, banyak lagi lah pertandingan kategori pondan yang Sajat join. Kalau betul perempuan tulen, masuk lah pertandingan untuk perempuan tulen.

Aduhh pening lah pasal Sajat ni. Jangan lupa juga tunggu single pertama Sajat dan Dato’ Aliff Syukri yang bakal menggegarkan anda semua.

Semoga DSV tak tercabar dengan single Sajat ni.

Sumber: MYNEWSHUB.CC / Ainaa Hafizah

Lain kali semak dulu zahid, kan dah kena setepek dengan Tun M

Komen tentang video : (atau scroll ke bawah terus tonton video)

Lain kali semak dulu zahid, kan dah kena setepek dengan Tun M

Menjawab soalan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi (BN-Bagan Datuk) pada sesi soal jawab di persidangan Dewan Rakyat hari ini, Dr Mahathir turut mendedahkan bahawa kerajaan sebelum ini membayar komisyen 10 peratus kepada Goldman Sachs daripada hutang yang diambil.

“Ini bermakna kerajaan dahulu mendapat hanya 90 peratus daripada wang yang dihutang tetapi membayar faedah ke atas 100 peratus wang dihutang. Faedah ke atas 90 peratus meningkat kepada 6.6 peratus,” katanya.

Mengulas lanjut, Dr Mahathir berkata satu ketika dahulu, kerajaan Malaysia pernah menerima tawaran pinjaman mudah daripada kerajaan Jepun pada kadar faedah 0.7 peratus, dan tempoh bayaran balik selama 40 tahun.

“Kita tidak tahu sama ada kerajaan Jepun boleh memberikan kadar faedah serendah itu lagi, membayar balik hutang dengan Yen berfaedah serendah itu lagi, tetapi membayar balik hutang dengan Yen berfaedah rendah bermakna kita tidak lagi dibeban dengan faedah lebih tinggi dari enam peratus hutang asal.

Hutang yen akan gantikan hutang AS$ atau ringgit. Kita masih berhutang tetapi kos atau faedah hutang berkurang, inilah sebabnya kita cube mendapatkan pinjaman yen dari kerajaan jepun. katanya.

Inilah lah yang dikatakan pakar ekonomi, pakar matawang. Dengan meminjam jepun untuk membayar pinjaman yang punyai faedah tinggi sgt2 bijak. Kerana ia dapat mengurangkan kadar faedah yang dikenakan.

Sila tonton video:

Kembar KJ Di Kenal Pasti, Kini Mula Jadi Buruan Para Netizen [ 5 GAMBAR ]

PETALING JAYA: Seorang pemuda mendapat perhatian selepas video pendek yang memaparkan dirinya beraksi dalam pakaian sukan dimuat naik oleh rakannya di laman sosial.

Aura ‘tall, dark and handsome’ pemuda ni dilihat mirip bekas Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin atau lebih dikenali sebagai KJ.

“Ramai orang kata muka ‘member’ (kawan) aku ni macam @khairykj,” tulisnya di Twitter @sxyrim pada Isnin sambil meminta netizen mengulang kicau status berkenaan dan membuat pautan di Twitter milik Khairy.

Pemuda bersongkok dan berbaju Melayu merah (tiga, kiri) mirip Khairy. Foto Instagram syafiqkhairil_

Pada hari yang sama, Khairy mengulang kicau status berkenaan yang turut mempunyai video pendek berdurasi 24 saat itu.

Video tersebut bermula dengan pemuda yang bernama Syafiq Khairil Anuar memakai kasut sukan, menyarung jersi jalur hitam dan kuning serta berseluar pendek.

Dia yang dikatakan ‘klon’ Ahli Parlimen Rembau itu kemudian berjoging melalui kawasan perumahan dengan lagaknya tidak ubah seperti seorang atlet.

Menerusi akaun Instagramnya, Syafiq sering memuat naik gambar-gambarnya aktif dalam sukan berbasikal, yang juga merupakan hobi Khairy.

Selain sukan basikal, pemuda ini turut aktif bermain ragbi, bola keranjang serta mendaki, aktiviti yang menguji mental dan fizikal.

Syafiq (kiri) dan Khairy (kanan), kedua-duanya aktif sukan berbasikal.

Rata-rata netizen sependapat, menyifatkan Syafiq sebagai ‘kembar’ Khairy, malah dikatakan kelihatan seperti bekas menteri itu sewaktu muda.

“Ingatkan KJ tadi,” kata seorang netizen, @danshaiman yang turut bersetuju dengan pandangan orang ramai mengenai pemuda itu.

“Ni abah KJ kan?,” kata @syasyalemkova sambil memaut akaun Instagram milik Khairy.

“Sekali pandang macam KJ,” kata @najeejohohoho di ruangan komen akaun Instagram milik Syafiq.

Selain bersukan, Syafiq juga suka bergaya.

Menariknya, Khairy turut memberi respons menerusi akaun Instagram stesen radio Era yang memuat naik video Syafiq pada Selasa.

“Tolong cari siapa dia jejaka tampan ni. Boleh saya minta dia hadir Dewan Rakyat bagi pihak saya dari masa ke semasa,” katanya dengan nada bergurau mengenai pemuda yang mempunyai mirip wajahnya.

Respons bergurau Khairy mengenai pemuda mirip wajahnya. Instagram era.je

Keadaan Benji Setelah Dihukum Penjara, Sungguh Menyedihkan !!

Komen tentang video : (atau scroll ke bawah terus tonton video)

Keadaan benjy setelah dihukum penjara, sungguh menyedihkan. Benjy di Penjara 11 tahun dan denda RM312,539

Pelakon Malaysia, Khaeryll Benjamin Ibrahim atau lebih dikenali Benjy, dihukum penjara 11 tahun selepas didapati bersalah menyeludup dadah jenis kristal methamphetamine atau shabu di dalam duburnya ketika berkunjung ke pulau Sumatera April lalu tahun lalu.

Memetik laporan AFP, selain hukuman itu, ketua hakim, Prasetyo Wibowo mengarahkan aktor berusia 38 tahun itu membayar denda berjumlah AS$74,000 (RM312,539) oleh Mahkamah Daerah Medan.

Hukuman penjara itu lebih rendah berbanding 14 tahun dicadangkan pendakwa raya selain terlepas dari hukuman mati.

Benjy, anak sulung pelakon lagenda Malaysia, Allahyarhamah Azean Irdawaty yang meninggal dunia akibat kanser pada 17 Disember 2013.

Memetik laporan media sebelum ini, benjy dikatakan terpedaya dengan sendikit penyeludupan memandangkan beliau sebelum ini pernah dihukum atas kesalahan sama.

Benarkah benjy buat perkara tersebut atau ada orang lain yang mahu jatuhkan atau kenekan dia? Itu hanya tuhan yang tahu.. Kita sebagai manusia hanya mampu mengikut undang undang sesebuah negara.

Lihatlah keadaan benjy sekarang, tidak terurus, kusut masai. Jika beliau memang bersalah, mki berharap beliau berubah lah. Selepas di bebaskan kelak.

Dan tidak buat apa apa kesalahan jenayah seperti dahulu. Sepatotnya anak seni haruslah menjadi contoh tauladan yg baik kepada masyarAkat.

Sekian sahaja. Sila tonton video: