“Kenapa Kamu Perlu CC Saya?”- Komen Elfira Terhadap Fathia Bikin Kecoh!! Ini Jawapan Balas Fathia..

Selepas beberapa lagu ‘cover’ nyanyiannya mendapat respon positif, aktres Fathia Latiff muncul dengan lagu ‘cover’ terbaru.Fathia membuat kelainan dengan merakam versi balasan (reply) lagu Di Matamu dendangan asal Sufian Suhaimi dan memuat naik lagu tersebut di laman YouTube Mixology Music.Dilancarkan pada 30 Mac lalu, Fathia mempromosikan lagu tersebut di laman Twitter miliknya.

Apa yang mengejutkan, menerusi salah sebuah tweet, Fathia telah ‘mention’ dan ‘cc’ bekas tunang Sufian, Elfira Loy.

 Terkejut dengan tindakan Fathia, Elfira bertanya mengapa pelakon drama bersiri Ariana Rose itu melakukan perkara sedemikian.

“Why do you have to cc me?” tulis Elfira.

Tenang menjawab soalan Elfira, Fathia menjelaskan yang lagu ‘cover’ tersebut merupakan lagu balasan (reply) dan telah diubah liriknya.

 Tindakan Fathia mendapat perhatian segelintir netizen yang mempersoalkan tindakan aktres itu melibatkan Elfira dalam hal ini.

Dalam pada itu, lagu ‘cover’ Di Matamu nyanyian Fathia mendapat hampir 130,000 tontonan dan menduduki tangga ke 15 dalam carta trending YouTube.

 Di ruangan komen, rata-rata peminat memuji kelunakan suara aktres itu dan tidak sabar menantikan single pertama Fathia yang bakal muncul tidak lama lagi.

sumber

Wajah Terkini 5 Artis Setelah Tidak Bergelar Kerabat Diraja, No.3 Kalah Artis Hollywood!

Jika sebelum ini kami pernah senaraikan beberapa selebriti tanah air yang berkahwin dengan kerabat diraja, kali ini kami paparkan pula 5 selebriti yang kini tidak lagi bergelar kerabat atau orang istana. Meskipun begitu, menurut sesetengah adat, bagi mereka yang bercerai mati masih lagi dianggap sebahagian dari kerabat dan bagi yang bercerai ketika hidup, taraf mereka turut ditarik semula.

1. Mazuin Hamzah Dan Pengiran Muda Sufri Bolkiah

Masih ingat dengan kumpulan Quinnary M? Pada tahun 1987, salah seorang bekas ahli kumpulan itu, Mazuin Hamzah pernah menggemparkan negara apabila beliau dilamar oleh seorang putera diraja paling kaya di di dunia, Pengiran Muda Sufri Bolkiah.
Menerusi sumber Utusan, majlis pernikahan pasangan ini yang diadakan di Istana Brunei juga diperkatakan sehingga bertahun-tahun lamanya. Namun begitu, hangat.com difahamkan pada tahun 2003 pasangan ini telah bercerai dan Mazuin kini hanya dikenali sebagai Dayang Hajah Mazuin Hamzah.

Gambar terkini Mazuin Hamzah

Sumber foto: https://www.facebook.com/vanillakismis/posts/1761905330766115

2. Dato Sri Maria Menado dan Almarhum Sultan Abu Bakar

Salah satu bintang veteran favourite, Pada 1963, primadona filem Melayu, Maria Menado dilamar oleh Sultan Pahang, Almarhum Sultan Abu Bakar. Perkahwinan Maria dengan Almarhum Sultan Abu Bakar dikurniakan tiga orang cahaya mata iaitu Tengku Norashikin, Tengku Idris dan Tengku Baharuddin. Kasih mereka tetap berpanjangan sehinggalah kemangkatan baginda sultan.

Namun begitu pada 1978, cinta Maria bertaut kembali apabila bertemu jodoh dengan seorang ahli perniagaan, Datuk Dr. Mohd. Husain Yusof. Pada Oktober 2017, Maria menerima darjah kebesaran dari Istana Pahang yang membawa gelaran Dato Sri.

3. Manohara Dan Tengku Fakhry

Sering memaparkan artikel mengenai kehidupan peribadi bintang Indonesia ini.Mendirikan rumah tangga sekitar 2009, pelakon dan juga model terkenal ini,

Manohara disahkan cerai dengan adinda Sultan Kelantan, Tengku Fakhry.

Manohara telah memohon cerai setelah mengaku dicederakan oleh Tengku Fakhry selain terdapat pelbagai faktor dan masalah sepanjang mereka bergelar suami isteri. Namun ada yang mengatakan ini hanya berita palsu dan sehingga sekarang belum ada yang sahkan kesahihannya.

Dulu:

Sekarang :

4. Azrinaz Mazhar Hakim Dan Sultan Hassanal Bolkiah

Berita perkahwinan mereka turut menjadi perbualan apabila Sultan Brunei berkenan untuk menjadikan bekas personaliti TV3, Azrinaz Mazhar Hakim sebagai isteri pada 2005 dan mendapat gelaran Duli Yang Teramat Mulia Pengiran Isteri Azrinaz Mazhar. Namun setelah memiliki dua cahaya mata, Azrinaz telah diceraikan pada 2010 dan gelaran diraja itu turut ditarik.

5. Amelia Thripura Henderson Dan Tunku Dato’ Harrunnarrassheed Putra

Suatu ketika dahulu wajah Amelia sering kali muncul di kaca televisyen menghiasi pelbagai ruangan iklan. Pelakon dan model yang sudah dewasa ini telah mendirikan rumah tangga bersama Tunku Harun yang juga anak saudara Sultan Kedah pada Ogos 2015 di Carcosa Seri Negara, dengan nama barunya Putri Noor Amelia Thripura Henderson binti Abdullah

Namun begitu, hasil carian terkini mengenai perkembangan model ini menerusi sebuah forum, Amelia dikatakan telah bercerai malah gambar-gambar Tunku Harun di Instagram nya juga sudah dipadam. Adakah benar mengenai khabar berita ini atau hanyalah spekulasi dari netizen semata-mata? Kami sendiri tidak pasti, mungkin anda punyai jawapannya.

Sumber: https://www.hangat.com

Ramai Wanita Yang Ingin Menjadi Madunya – Nur Sheila Hassim(Isteri Lan Solo)

KUALA LUMPUR: Dihujani lambakan mesej dan pesanan peribadi di media sosial untuk berkongsi kasih, isteri penyanyi Lan Solo, Nur Sheila Hassim, mengambil pendekatan positif berhubung perkara itu.

Biarpun menerima banyak mesej ‘lamaran’ daripada sesetengah wanita yang ingin menjadi madunya, Sheila, 33, memilih untuk tidak melenting kerana cukup mengenali hati budi suami.

“Dulu pun saya ada juga mendapat mesej sebegini, namun tidaklah sehebat sekarang. Ia seperti makin menjadi-jadi sejak Lan menyertai program Gegar Vaganza musim keempat, tahun lalu. Senang kata, mesej sebegitu semakin kerap dilayangkan sejak Lan menukar penampilannya kepada imej berambut pendek.

“Saya cuba bersikap positif apabila membaca mesej dan komen yang ditinggalkan. Ia bermakna ramai peminat mengikuti perkembangan kerjaya Lan.

“Lagipun, saya amat kenal hati budi suami, jadi tidak perlulah untuk melenting tanpa usul periksa,” kata Sheila kepada BH Online.

Sheila turut menjelaskan, dia tidak berhasrat untuk membuka aib mana-mana pihak apabila berkongsi ‘permintaan nakal’ sedemikian daripada peminat di Instagram.

“Saya seorang yang memang gemar berkongsi sesuatu di laman sosial. Kadangkala, kata orang, saya tidak berfikir panjang sebelum berbuat begitu. Jadi, apabila ada pihak lain yang marah-marah bagi pihak saya, barulah timbul kesedaran itu.

“Mungkin pada masa akan datang, saya perlu lebih berhati-hati sebelum memuat naik apa-apa ke laman sosial. Saya tidak mahu apa yang dikongsikan nanti mewujudkan sentimen negatif terhadap sesiapa,” katanya.

Lan dan Sheila mendirikan rumah tangga pada 5 Disember 2009. Pasangan ini dikurniakan empat cahaya mata iaitu Nur Amna Qaleesya, 8, Nur Amna Qeesyara, 6, Muhammad Akid Qassyaff, 4 dan Nur Amna Quxandra, yang dilahirkan 24 Februari lalu.

Sumber-BH

Selanjutnya….

Lagi Pendedahan Lanjut  Rody Isu Sebenar Dengan Lan

Anggota Kristal, Rody memberi ruang untuk vokalis kumpulannya, Lan mengembangkan kerjaya solo, sementara dalam masa sama, kumpulan itu bakal mencari penyanyi baru.

“Kita bagi dia peluang untuk buat solo. Mungkin ada rezeki dia kan dan kita akan teruskan dengan pencarian penyanyi baru.

“Kalau dia nak rehat daripada Kristal, takkan kita nak rehat juga. Kena teruskanlah Kristal,” kata Rody memetik portal Media Hiburan.

Menurut pemain gitar kumpulan Kristal ini, beliau dan ahli kumpulan lain tidak mengetahui rancangan Lan menyertai Gegar Vaganza musim keempat (GV4) sebaliknya hanya mendapat berita itu daripada pihak lain.

“Sebenarnya dia masuk GV4 pun kita dengar daripada orang lain, bukan daripada dia. Tapi kita fikir positif, kalau rezeki dia dapat ‘Top 3’ mungkin dia akan bawa naik sekali nama Kristal.

“Tapi sebaliknya dia nak kembang ke solo pula. Macam tak seronoklah kan macam tu.

“Jadi kami bertiga memilih untuk mencari pengganti,” katanya lagi.

Bercerita mengenai respon peminat tentang keputusan mereka mencari vokalis baru, Rody atau nama sebenarnya Mohd Rodi Baharudin, 31, mengakui mendapat kecaman hebat sehingga ada yang menganggap Kristal tidak akan kemana tanpa Lan.

“Ramai juga yang kecam saya, kecam kitorang. Kata nanti Kristal tak kemana, kata kitorang dengki lah, kata kitorang ada banyak job untuk program TV.

“Tapi pada masa yang sama kita tak kisah pun Lan nak show sorang kat mana-mana. Sampai ada pihak nak satu band tapi kitorang terpaksa tolak sebab dia dah ada show lain. Tak apa lah tak ada rezeki. Kita jenis terbuka, rezeki masing-masing,” katanya.

Rody memberitahu, berbeza dengan band lain, ahli Kristal tidak pernah mengambil tindakan terhadap Lan yang menyanyikan lagu kumpulan itu tanpa kehadiran mereka.

“Kalau ikut band lain, penyanyi bawa lagu band dan nyanyi tanpa band pasti ada tindakan dikenakan. Contoh ambil percent sedikit ke tapi kitorang tak macam tu.

“Kita rekod lagu sama-sama, siapkan satu lagu bukan senang, susah tapi bila jadi macam ni semua kecam pula. Kita pun ada tanggungan juga.

“Yang terbaru keluar klip video bawah ‘MVM Music’ Lan & Kristal. Kiranya sekarang Kristal dah tak ada penyanyi,” katanya.

Sementara itu, Rody mengakui kontrak Kristal dengan syarikat terdahulu telahpun tamat. Justeru dia tidak mengetahui sekiranya Lan ada mengikat kontrak secara solo ataupun tidak.

“Lagipun Kristal dah habis kontrak dengan syarikat itu. Kita tak tahu Lan ada tandantangan kontrak secara solo ke tak sebab ramai kawan beritahu macam itu, tapi kita macam tak percaya.

“Tapi jadi macam ni pula. Bila satu band ni, apa-apa keputusan kenalah berbincang dulu kan?

“Bukan masalah rezeki atau dengki, tapi kepuasan main muzik dan berkarya tu biar Kristal band bersama dan berjaya pun bersama-sama,” katanya.

Menyentuh uijibakat yang bakal diadakan, Rody berkata, mereka akan mengumumkan tarikhnya kelak bersama kriteria vokalis yang dicari.

Beliau mengharapkan sokongan berterusan daripada peminat, baik kepada kumpulan Kristal mahupun kerjaya solo Lan.

“Sekarang peminat boleh minat dua-dua. Sokong Lan, sokong Kristal dan sokong perjuangan saya dan ahli yang lain,” katanya.

Sumber berita: Media Hiburan

15 Foto Ini Membuatkan Sesiapapun Mengeletar Ketakutan Sehinggakan Merasakan Nyawa Dihujung Tanduk!

Apabila bercakap tentang hal mengerikan atau sesuatu yang membuatkan anda seram, kebanyakan orang akan terus mengaitkannya dengan hantu.

Malah, ia bukan hanya mengenai hantu atau penampakan yang tidak jelas!

Ini boleh menjadi perkara yang kita alami atau sering ditemui.

Contohnya, terjumpa eskalator yang berlubang, terlihat ular di dalam kereta, atau duduk di tebing yang curam dan tinggi, jika tidak berhati-hati, boleh berdepan dengan maut!

Bukan sahaja membuat kita seolah-olah ingin meraung, namun berjaya membuat kita takut dan berkemungkinan mengambil langkah seribu!

Berikut adalah kejadian yang berlaku dengan deretan gambar yang dipetik daripada sumber di halaman BrightSide di bawah.

Sesetengah gambar mungkin akan menakutkan anda sehingga ke tahap yang anda rasa hidup anda berada di penghujung!

1. Sistem keselamatan kereta paling selamat dan paling moden.

 Tiada siapa yang akan berani untuk membantu kereta anda, sehingga anda sendiri tidak akan berani masuk.

2. Pada pandangan pertama, kucing ini sedang duduk di atas tongkat, tetapi cuba untuk periksa sekali lagi.


Kayu kayu terperangkap dalam badan kucing.

3. Ramai pemandu pemula mengalami peristiwa buruk di jambatan ini.


Ia memerlukan kemahiran tahap dewa jika anda ingin keluar dari jambatan ini.

4. Amaran keras, foto ini akan membuatkan tangan anda berpeluh.

Geez, jangan cuba aksi ini. Gegar lutut dibuatnya.

5. Awasi langkah anda.

Jangan terjebak dalam lubang eskalator ini.

6. Kadang-kadang berus gigi tidak terlalu penting.


Terutama jika terdapat haiwan ini dalam berus gigi anda.

7. Peraturan utama: jangan melihat ke bawah.


Melulu? Bersiaplah untuk menangis sepanjang hari dengan kaki gementar!

8. Aduhai, siapakah juga ingin menggunakan tandas jika ternyata ada katak beracun di dalam lubang tandas.


9. Semasa mengubahsuai rumah, semua orang keluar untuk ‘berpindah’.


Termasuk labah-labah gergasi ini.

10. Waaww, lilin kucing yang comel …


lain jadikan apabila lilin ini terbakar sepenuhnya?

11. Sebaik sahaja pintu lif dibuka dan anda melihat pemandangan ini.


Lebih baik turun tangga.

12. Tempat meletak kereta ini seperti di dalam filem seram.


Diharapkan selamat.

13. Apabila cahaya dan imaginasi membentuk bayangan seperti ini.


Ubahsuai atau biarkan saja?

14. Foto kanak-kanak di hadapan akuarium kaca zoo lebih seperti adegan dalam filem seram.


15. Kerja pembaikan Diabaikan.


Jika kulit sahaja sebesar ini, bagaimana pula ularnya.

sumber

Siti Nurhaliza Ditegur Netizen Kerana Beri Siti Aafiyah Susu Badan Secara Baring Kalau Tidak Mahu Dada Jatuh .. Lihat Respond Siti Nurhaliza Yang Memang Sempoi

Penyanyi Datuk Seri Siti Nurhaliza Tarudin tidak mahu anak sulungnya Siti Aafiyah yang baharu berusia lapan hari itu menjalani kehidupan sebagai seorang selebriti.

Sebaliknya, Siti, 39, berharap dia dapat membesarkan bayi tersebut mengikut perkembangan seperti mana dilalui kanak-kanak lain.
“Saya tak mahu didik anak saya fokus menjadi seorang selebriti, saya nak dia hidup secara normal dan go with the flow.

“Kalau ada rezeki untuk dia pada masa akan datang, saya akan berbincang dengan suami dahulu, kalau suami kata tak perlu, saya tak buat.

“Apa yang kami minta hanya tujuh hari itu sahaja untuk kami umumkan sendiri namanya, selepas ini tiada yang eksklusif,”

Siti Aafiyah Sudah Cukur Botak

 PENYANYI tersohor, Datuk Seri Siti Nurhaliza mencukur rambut bayi perempuannya, Siti Aafiyah, hari ini.

Perkara itu dikongsikannya menerusi Insta Story di laman Instagram (IG).

Siti Aafiyah yang berbedung kelihatan tenang ketika rambutnya dicukur oleh seorang ustazah.

“Alhamdulilah, Siti Aafiyah bercukur hari ini oleh ustazah. Semoga diberkati dan tumbuh lagi rambut yang sihat,” katanya.

Penyanyi berusia 39 tahun ini melahirkan Siti Aafiyah secara pembedahan dengan berat 3.55 kilogram di sebuah pusat perubatan swasta kira-kira jam 8.17 pagi pada 19 Mac lalu.

Terdahulu, Siti Nurhaliza dan suaminya, Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa mengadakan majlis tahnik, cukur rambut dan aqiqah bayi perempuannya yang disempurnakan oleh Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Dr Dzulkifli al-Mohamad Al-Bakri.
Ditegur Kerana Memberi Susu Badan Secara Baring?


Baru baru ini Datuk Siti Nurhaliza memuat naik satu gambar Siti Aafiyah yang dikatakan sedang diberi susu badan. Rata rata memberi kata kata positif tetapi ada 1 komen dan pengikut Siti Nurhaliza menegur beliau supaya jangan beri susu badan sambil baring kerana boleh mendatangkan bahaya kepada anak kecil itu.
Teguran netizen kepada Siti Nurhaliza, baby boleh tersedak dan buah dada Siti Nurhaliza boleh jatuh

 Sila lihat respond Siti Nurhaliza, memang sempoi habis.

 Memang tidak hairan kenapa Siti Nurhaliza diminati ramai. Lihat cara dia menjawab teguran peminat atau netizen dia sahaja kita dah tahu tahap mana dia sebagai artis.

Tetapi harus diingatkan juga, susu badan secara baring memang ada risikonya. Mari baca ..
MENYUSUKAN BAYI DENGAN SUSU IBU SAMBIL BERBARING AMAT BERBAHAYA. BERI PERHATIAN 6 RISIKO INI

 Tertidur semasa menyusukan bayi adalah perkara biasa di kalangan ibu menyusu. Biasanya ibu-ibu yang sudah mempunyai lebih seorang anak sangat cekap dalam bab menyusukan bayi sambil berbaring.

Ramai suka memberi bayi susu ibu sambil berbaring kerana inilah masa untuk berehat selepas penat seharian bekerja atau melakukan kerja-kerja rumah.

Sebenarnya mengikut dunia perubatan, menyusukan bayi sambil berbaring sangat tidak digalakkan kerana berisiko menyebabkan bayi lemas dan sukar bernafas (terutama bayi baru lahir).

Ada juga kalangan ibu yang jenis mempunyai susu ibu yang banyak. Walaupun bayi tidak menghisap, susu tetap mengalir, bahkan selepas dilapik dengan pad penyusuan pun ia masih laju keluar. Dalam kes begini, sebaiknya ibu perah terlebih dahulu susu ibu sebelum terus menyusukan bayi kerana susu yang keluar terlalu laju berisiko menyebabkan bayi tersedak. Jika anda ibu yang mempunyai aliran susu ibu laju, janganlah beri susu kepada bayi sambi baring atau pun tertidur. Ia memang bahaya!

Berikut adalah antara alasan mengapa ibu patut mengelakkan daripada menyusukan bayi baru lahir sambil berbaring.

1. Kedudukan kurang selesa

Apabila ibu menyusukan bayi sambil berbaring, tentu sahaja ibu berkedudukan mengiring. Sedangkan bayi berada pada salah satu sisi payudara ibu. Dalam keadaan berbaring, bayi yang sedang menghisap puting ibu berkemungkinan sesak nafas sehingga boleh lemas dan jika dibiarkan terlalu lama dalam keadaan lemas boleh membuatkan bayi meninggal dunia.

2. Bayi sesak nafas

Semasa menyusukan bayi, ibu hendaklah memastikan puting payudara betul-betul masuk ke dalam mulut bayi dengan sempurna. Kalau dalam kedudukan berbaring, dibimbangi payudara ibu menutup saluran pernafasan bayi. Susu ibu yang terus mengalir dalam mulut bayi, boleh menjadikan keadaan semakin teruk Saluran pernafasan yang tertutup sekiranya tidak dibetulkan dengan cepat, boleh membawa maut.

3. Tertindih bayi

Kemungkinan tertidur semasa menyusukan bayi sambil berbaring adalah tinggi. Dalam keadaan tertidur ibu tidak sedar sekiranya badannya tertindih atau menghimpit bayi yang sedang menyusu. Kemungkinan juga tangan atau kaki ibu boleh menindih bayi tanpa sedar. Bimbang pula tanpa sedar ia menyebabkan bayi lemas akibat tak boleh bernafas.

4. Ibu mudah mengantuk

Secara automatik apabila kita berbaring di atas katil, otak akan menghantar signal kepada mata untuk tidur. Sebab itu bila kita berbaring terutama di atas katil, sambil menyusukan bayi, kita akan terus tertidur ditambah dengan badan yang letih dan lesu.

5. ganggu kesihatan bayi

Ditakuti susu ibu yang dihisap bayi tidak masuk dengan betul ke dalam perut bayi. Ketika menyusukan bayi sambil berbaring, susu ibu akan masuk ke dalam tekak. Dari tekak ia masuk ke dalam paru-paru. Kemungkinan susu ibu untuk berkumpul dalam paru-paru bayi amat tinggi. Ini boleh menyebabkan masalah dalam paru-paru bayi.

6. Susu ibu boleh masuk dalam telinga

Risiko tinggi apabila menyusukan bayi sambil berbaring iaitu susu ibu boleh masuk ke dalam telinga bayi. Susu ibu mungkin boleh menitik ke dalam telinga bayi tanpa ibu sedar. Akibatnya bayi boleh terkena jangkitan telinga.

Daripada semua risiko tersebut nyatalah menyusukan bayi sambil berbaring amat tidak digalakkan kerana berisiko terjadi perkara yang tidak diinginkan. Ibu disarankan mengetahui cara menyusukan bayi dalam posisi yang betul dan selesa kerana ia juga menjadi faktor penting susu ibu diserap sempurna oleh bayi.

sumber

CUBA LETAKKAN SABUN DI BAWAH CADAR KATIL, ANDA TIDAK AKAN PERNAH MENYANGKA DENGAN HASILNYA! SUNGGUH LUAR BIASA! JOM CUBA

CUBA Letakkan Sabun di Bawah CADAR KATIL, ANDA Tidak Akan Pernah Menyangka Dengan Hasilnya! Sungguh Luar Biasa! JOM CUBA

 Sindrom kaki gelisah, yang juga dikenali sebagai RLS, adalah masalah yang biasa dan sering menyebabkan insomnia, kerana penderita hanya berputar di tempat tidur.

Klinik Mayo mengatakan lebih daripada 3 juta rakyat Amerika menderita penyakit ini dan tidak dapat disembuhkan. RLS adalah keadaan yang sangat tidak selesa yang ditunjukkan oleh kekejangan kaki yang dapat dijelaskan, seperti sensasi gatal yang hanya boleh diatasi dengan berjalan kaki. Sepakunkan kamu pada waktu malam.

Di samping kaki, kepala, lengan, dada, dan bahagian badan lain juga boleh terjejas. Penyebab utama sindrom kaki gelisah ialah terdapat masalah dalam sistem saraf, yang seterusnya akan membuat kaki berkedut dan bergerak dengan tidak terkawal.

Bahagian yang paling teruk ialah RLS boleh menjadi sangat menyakitkan dan menjadikan hidup anda begitu tidak selesa. Sensasi Serti yang telah disebutkan, keadaan ini tidak dapat disembuhkan.

Walau bagaimanapun, terdapat ubat semula jadi yang banyak orang percaya dapat menyembuhkan mereka.

Caranya ialah berdasarkan penggunaan sabun. Apa yang perlu anda lakukan adalah meletakkannya di bawah cadar. Walau bagaimanapun, ramai orang meletakkan sabun dalam kaus kaki sebelum meletakkannya di bawah cadar.

Tukar sabun setiap bulan, kerana sabun akan cenderung mengecut dan kering jika 30 hari. Ia perlu menyemak keadaan dengan kerap, untuk memastikan sabun tidak kering dan tidak melepaskan ion, kerana jika ini berlaku, apa yang anda lakukan akan sia-sia.

Kuncinya adalah untuk mengekalkan sabun segar dan wangi sepanjang masa.

Walaupun ini masih tidak disokong oleh sains, tetapi ramai yang mendakwa keberkesanannya. Orang-orang ini mendakwa bahawa meletakkan sabun di bawah lembaran boleh membantu menangani tanda-tanda RLS yang mereka alami.

Jadi, jika anda menanggung kesakitan keadaan ini, cubalah untuk ini. Kaedah ini adalah sangat semula jadi, berkesan dan tiada kesan sampingan

sumber

Pelajar 9 Tahun Melukis Gambar Ini Yang Membuatkan Cikgu Dia Terus Buat Laporan Polis .. Sebabnya Kenapa Adalah …

Astagfirullahalazim….
Katanya, gambar yang digambar anak- anak dapat mendeskripsikan perasaan hati mereka. Belum lama ini, tersebar sebuah berita menghebohkan dari Taiwan, seorang anak kelas 3 SD tiba- tiba menggambar sebuah gambar yang “menggetarkan hati” di jam pelajaran sekolah.


Guru- guru sangat terkejut begitu melihat gambar ini dan langsung bertanya pada anak tentang keadaannya. Akhirnya, setelah anak mengatakan penyebabnya, para guru pun langsung lapor polis! Ternyata ayah dari anak ini telah melakukan tindakan yang sangat rendah! Budak yang baru berusia 9 tahun tersebut berkata pada guru, saat tidur, ayahnya selalu hanya memeluk adik perempuannya, terlebih lagi keduanya tidak memakai celana.

Ayah hanya mencintai adik, tidak mencintainya.Mendengar hal ini, guru merasa ada yang tidak betul dan segera melapor pada polis. Setelah diselidiki, ternyata ayah tersebut sudah bercerai, dan di tahun 2014 silam, ayah ini melepas celananya dan tidur memeluk anak bungsunya yang perempuan, tapi sialnya kelakukannya ini terpergok anak sulungnya. Gara- gara hal ini, si anak sulung ini menjadi merasa bahwa ayahnya hanya menyayangi sang adik.

Polis pun mencari sang adik untuk investigasi lebih lanjut, ternyata benar adiknya mengaku bahwa ayahnya suka tidur tanpa celana, bahkan ada 1 kali ayahnya memasukkan tangan ke dalam celana dalamnya dan menyentuh bagian kelaminnya. Lebih parahnya lagi, saat sang adik menarik tangan ayahnya, sang ayah pun langsung menarik kembali tangan anaknya untuk menyentuh bagian penisnya. Sang adik sampai bisa mengatakan, “alat kelamin papa besar dan keras”.

Guru- guru di sekolah pun mengatakan, setelah mengetahui kejadian ini, mereka pun akan lebih memperhatikan si kakak sulung ini. Ternyata keadaan keluarga budak ini begitu buruk, tapi budak ini juga cukup dewasa, ia selalu membelikan pakaian dalam untuk adiknya dan menyuruh adiknya harus bisa menjaga diri, jangan membiarkan dirinya disentuh orang lain.

Setelah ditangkap polis, sang ayah masih membela diri dengan mengatakan bahwa kedua anaknya masih kecil dan asal bicara. Tapi pihak polisi akhirnya tetap menjatuhkan hukuman 2 tahun penjara pada sang ayah karena tindakan tidak senonohnya.

Wah.. benar- benar berita yang mengerikan.. Setiap orang tua dan guru harus lebih berhati- hati, jangan sampai anak didik yang masih kecil menjadi rusak karena perlakukan orang tidak bertanggung jawab.

sumber

PANAS, APA NAK JADI NI!! – “Senang Dan Cepat”. Khidmat Bekal Pelacur Di F4c3book.

PANAS, APA NAK JADI NI! – “Senang Dan Cepat”. Khidmat Bekal Pelacur Di F4c3book.
Populariti laman sosial Facebook yang luar biasa turut menjadikan ia satu medium untuk memasarkan pelbagai barangan termasuk yang kurang sihat seperti wanita dan pelacuran.

Mungkin disebabkan tumpuan luar biasa masyarakat ke Facebook, maka tanpa segan dan silu sesetengah bapa ayam memilih untuk memasarkan ‘produk’ mereka di laman berkenaan.

Tinjauan Mynewshub.my menemukan sebuah Fan Page bertajuk Malaysia No 1 Call Girl Service . 3C Agent : 0129599***.

Setakat ini sudah lebih 1,000 pengguna Facebook yang memilih untuk Like page berkenaan.

Mungkin kesemua mereka itu memerlukan kemas kini secara berterusan akan di mana dan bila mereka boleh menerima ‘bekalan ayam’.

Apa yang menarik, si bapa ayam yang menawarkan khidmat tempahan pelacur itu pula yang merungut di dinding Facebook kerana ‘tidak menang tangan’ melayan kerenah pelanggannya yang mahu perkhidmatan yang pantas di tengah-tengah kesesakan jalan ibukota.

Pengendali akaun Facebook syarikat itu yang hanya dikenali sebagai Agent 3C, meminta agar pelanggannya memahami suasana trafik yang sesak dan tidak mengharapkannya mampu menghantar gadis yang ditempah dalam tempoh yang terlalu singkat.

“Banyak customer (pelanggan) mahu cepat . Tetapi trafik kuala lumpur sesak tiap tiap hari .harap kamu boleh fahami. Jangan suruh saya hantar dalam 10 minit. its imposibble (ia mustahil) ,” katanya pada Ahad lalu di sini.

Baru-baru ini, Mynewshub.my menerima kiriman emel dari seorang pembaca yang memberitahu kewujudan sebuah agensi yang menawarkan khidmat wanita pelayan di ibu negara secara terbuka di laman Facebook.

Agensi yang hanya dikenali sebagai 3C itu menawarkan gadis-gadis jelita warga asing untuk dijadikan teman kepada sesiapa yang berminat mengikut tempoh tempahan dan negara asal ‘teman-teman segera’ yang terpilih.

Menurut maklumat di laman tersebut, agensi terbabit membekalkan khidmat-khidmat gadis dari China, Thailand dan Indonesia mengikut harga yang telah ditetapkan dari RM180 hingga RM700 mengikut jumlah jam diinginkan.

Selain akaun Facebook, ‘Malaysia No 1 Call Girl Service’ berkenaan, agensi 3C itu juga turut mempromosikan ‘perniagaan’ mereka di blog rasmi mereka, ‘No 1 Malaysia Escort Service 2011’.

Dipercayai setelah agen tersebut menyatakan bahawa pelanggan boleh buat sesuka hati saja kepada gadis-gadis tersebut, ramai ‘lelaki hidung belang’ yang berminat untuk mendapatkan khidmat mereka.

“Yes, Good service. Can do whatever u want” katanya agen 3C yang beroperasi di Kuala Lumpur dan Selangor itu.

Meskipun laman web itu menyiarkan nombor telefon bimbit untuk dihubungi bagi urusan ‘perniagaan’ tersebut, nombor yang tertera gagal dihubungi oleh beberapa individu yang merungut di dindingnya.

“Where r u in KL? U r mobile not working (Di mana lokasi anda di KL? Mobil (telefon) anda tidak berfungsi.

“I call so many times but number is not in service u have any other number? (Saya hubungi banyak kali tapi nombor tiada dalam perkhidmatan anda ada nombor lain?,” komen Koteswararo Vaddavalli di laman Facebook tersebut.

“I call xdapat la..” kata kucing hodoh pula di dinding yang sama.

Aktiviti ini dan yang seumpamanya dengannya perlu mendapat perhatian pihak berkuasa kerana Facebook digunakan anggota masyarakat pelbagai usia termasuk yang masih bersekolah.

sumber:mynewshubbb

Selanjutnya….

7 CARA MERAPATKAN ‘MISS V’ KEMBALI SEPERTI PERAWAN

Perkara ini sewajarnya diambil berat oleh kaum wanita. Ianya penting untuk menjaga hubungan antara suami dan kisteri terutamanya.

1. Jangan suka menggaru faraj
Kadang-kadang kita sebagai wanita tidak menyedari suka menggaru faraj, hal ini dikarenakan adanya kuman atau kulat yang melekat pada faraj. Kerana bila sering menggaruk faraj akan terasa perih dan lecet dan membuat iritasi pada faraj.
< >2. Dengan menggunakan ramuan tradisional
Untuk membersihkan atau mengurangkan cecair keputihan, anda boleh menggunakan ramuan tradisional dari bahan herba seperti daun sirih, yang memang dipercaya dapat mengatasi keluhan seputar organ intim wanita. Caranya:

1. Ambil kurang lebih 5 helai daun sirih
2. Kemudian cuci bersih dan rebus dengan air secukupnya hingga matang dan daun sirih mula layu, kemudian diamkan beberapa saat hingga hangat, lalu boleh anda gunakan untuk membasuh faraj. Disyorkan untuk tidak terlalu sering menggunakan air rebusan daun sirih kerana akan membunuh bakteria baik di dalam faraj.

3. Jika keputihan sudah memasuki tahap patologi, kemudian rujuk kepada doktor.

4. Meruang Faraj
Meruang faraj dilakukan dengan cara menekan titik-titik saraf yang berkaitan dengan saraf faraj. Tujuan dari meruang faraj ini adalah melancarkan aliran darah ke faraj serta menguatkan otot-otot di daerah pinggul. Jika aliran darah lancar menuju faraj, maka cecair keputihan yang keluar berjalan normal. Meruang faraj hanya boleh dilakukan pada mereka yang sudah mahir sahaja.

5. Bertangas
Bertangas merupakan cara lama yang biasa dilakukan perempuan sebelumnya. Caranya dengan membakar pelbagai jenis rempah-rempah wangi. Tujuan dari pengasapan adalah untuk mematikan bakteria dan menjaga faraj agar tetap kering. Cara pengasapan faraj ini mudah sekali dilakukan sendiri di rumah. Jangan terlalu sering melakukan cara ini, kerana akan membuat bakteria baik dalam faraj mati. Cara ini boleh dilakukan 2 minggu sekali dengan tujuan memberikan kuasa faraj agar tidak mudah diserang penyakit.

6. Ambil herba sebagai ubat atau makanan tambahan pendamping
Mengambil bahan-bahan herba, seperti berupa minuman jamu berupa racikan seperti kunyit, asam dan daun sirih. Namun kini sudah ada cara praktikal dalam mengambil ubat herba ada yang berupa pil, tablet, kapsul atau jamu. Hal yang perlu diingat adalah teliti dan bijaknya dalam memilih ubat herba yang sudah berdaftar rasmi dengan Kementerian Kesihatan.

7. Melakukan senaman kegel Ketika wanita melahirkan secara normal, faraj wanita tidak terlalu “rapat” lagi, hal ini disebabkan oleh otot-otot disekitar pelvis menjadi lemah. Untuk mengembalikan semula otot-otot pinggul yang telah lemah dan merapatkan kembali faraj.

sumber: teabengviral

Kembali LaGi !!Pakar Photoshop Ini Tular Di Seluruh Dunia Gara2 Suka ‘Memasukkan’ Dirinya Dalam Gambar Selebriti (12 Gambar)

Menyunting gambar merupakan satu aktiviti yang kita semua lakukan. Sama ada menyunting secara ringkas ataupun menggunakan aplikasi Photoshop, anda pasti tidak mampu menandingi kemahiran menyunting oleh lelaki dari Indonesia ini.

Memasukkan gambar anda ke dalam gambar selebriti terkenal dunia bukanlah satu perkara yang baru. Namun, Syahril Ramadan telah meningkatkan lagi tahap suntingan gambar zaman ini dengan ‘berlakon’ di dalam gambar tersebut.

Idea Syahril tentang bagaimana dia mewujudkan konsep baharu dan ekspresi wajahnya yang bagus membuatkan dia kelihatan seperti benar-benar berada di dalam gambar tersebut.

Selain daripada kemahiran Photoshop yang mengagumkan, Syahril juga mempunyai laman sesawangnya sendiri yang menawarkan perkhidmatan fotografi. Beliau pakar dalam bidang ‘fotografi nyata’ dan semua hasil karya beliau adalah bertepatan dengan bakatnya dimilikinya.

Menurut Akademi Filem New York, fotografi nyata telah wujud sejak sekian lama namun dengan adanya teknologi seperti Photoshop dan program suntingan lain, proses untuk menghasilkan gambar realiti terbaik adalah lebih mudah.

Dahulu, tiada sebarang penggunaan komputer canggih dapat membantu jurugambar menghasilkan gambar yang menarik. Segala kesan nyata harus dilakukan di dalam kamera atau bilik gelap.

Sementara itu Syahril pula yang merupakan jurugambar baru mengaplikasikan rekaan grafik dan suntingan tertentu di dalam penghasilan gambar terbaik. Beliau yang berasal dari Batam, Kepulauan Riau telah menamatkan pelajaran dari sekolah vokasional dan kini bekerja sebagai editor bebas.

Ketika ditanya tentang bagaimana Syahril belajar untuk menggunakan Photoshop, beliau menyatakan bahawa beliau belajar sendirian sejak tahun 2011 dan sehingga kini, beliau masih lagi gigih mempelajari teknik-teknik terbaru menerusi Photoshop.

Lihat beberapa koleksi gambar suntingan hebat Syahril di bawah.

#1 Bersantai bersama pelakon hebat dari filem Jumanji 2

#2 Saya tidak mahu berkongsi cawan dengan Christiano Ronaldo

#3 Inilah teman wanita saya

#4 Kacak tak lelaki di dalam gambar ini?

#5 Mungkin saya boleh menggantikan watak Aquaman dalam filem akan datang

#6 Selena! Saya baru lepas cuci lantai ini!!

#7 Biar saya urutkan kaki awak ya sayang?

#8 Nampak lelaki itu? Dia lah yang tumpahkan air pada saya semalam

#9 Kalau awak bosan, pergilah keluar dengan kawan-kawan. Saya sibuk ni

#10 Alamak! Tak cukup duit!

#11 Sayang, sudikah awak mengahwini saya?

#12 Tuan Obama, atas tu belum dicat lagi ya

Sumber: Elite Readers

Jika anda suka dengan kisah ini. Sila berikan sokongan dengan KONGSI bersama rakan anda supaya kami dapat terus berusaha menyediakan kandungan berkualiti buat tatapan komuniti semua. Ribuan Terima Kasih.

Era Baru

[VIDEO] Baju Fiza Sabjahan ketika Mengacara Wanita Hari ini Bikin Kecoh!

Komen tentang video : (atau scroll ke bawah terus tonton video)
Cantik betul baju fiza sabjahan….

Wanita hari ini, pengacara fiza sabjahan, kecoh seketika apabila dia memakai pakaian yang? Oh no, jangan di tengok nanti hilang focus korang.

Wanita hari ini adalah program bual bicara berkaitan kewanitaan, kanak kanak dan keluarga keseluruhan nya dengan menyediakan topik menarik, grance terkini sesuai untuk semua lapisan masyarakat am nya. Diterbitkan kan oleh media prima berhad melalui saluran tv kegemaran iaitu TV3.

Tidak keterlaluan kah jika pakaian yang dipakai membuat orang hilang focus, bila anak anak yang tengok itukan tidak elok dipandang. Apa apa pun nanti kita lihat komen dari kru kru berkenaan dengan pemakaian pengajara. Sama ada baju di sediakan khas atau bagaimana.

Sepatutnye pihak tv3 haruslah peka dengan soal pemakaian pengacara mereka, yang mana ia akan ditonton oleh semua lapisan masyarakat. Imej tv3 haruslah dijaga. Jgn lah kerana mengejar rating, korang leka dengan pemakaian pengacara.

Jangan kerana nila setitik, rosak susu sebelanga. Harap pihak tv3 tak terlepas pandang lagi soal pemakaian pengacara program yang terang terang menyindir Islam sebagai agama rasmi malaysia.

Sekian.

By KFRZMedia
Sila tonton video:

Isu ‘Payung’ Lurah..“Boleh Tegoq TV3 Nie Suruh Pemberita Dia Jangan Terlalu Seksa Sangat”

“Terlalu seksi dan tidak sesuai,” itulah yang dikritik oleh seorang individu di media sosial mengenai pakaian yang dipakai oleh salah seorang pengacara ketika membaca berita tengah malam di TV3.

Akak Pembaca berita TV3 ‘payung’ lurah ketika baca berita teruk dihentam netizen

SEPERTI yang kita sedia tahu, pada kebiasaannya hos atau pengacara mahupun penyampai berita di stesen luar negara akan tampil dengan berpakaian seksi setiap kali bersiaran.

Mungkin ini adalah salah satu selling point yang digunakan dalam usaha mereka untuk meningkatkan jumlah penonton atau juga rating bagi setiap rancangan disiarkan.

Bagaimanapun budaya berkenaan adalah tidak sesuai diamalkan di Malaysia kerana kita dikenali sebagai sebuah negara yang mementingkan kesopanan dan kesusilaan.

Akan tetapi, tidak sangka pula bahawa konsep budaya Barat itu diterapkan di salah sebuah stesen televisyen tempatan negara ini.

Baru-baru ini, netizen dikenali sebagai Ekyn Rosny telah mengkritik seorang pembaca berita yang dikatakan mengenakan pakaian menjolok mata untuk tatapan umum ketika sedang bersiaran.

Menerusi perkongsian berkenaan, pembaca berita tersebut dilihat mengenakan blazer hitam dan baju berwarna biru yang agak seksi di dalamnya sehingga mendedahkan sedikit lurah ‘berahi’.

“Sepuluh kali aku dok zoom benda nie sama ada baju ka memang lurahhh dia?? Aku nie jenih suka tengok berita tengah malam walaupun bahasa Inggeris bangang sikit.

“Tapi aku rasa tak sesuai sungguh pemberita baca berita dengan pakaian macam nie. Macam nie dipertontonkan dekat rakyat 1 Malaysia kaaa??????

“Pakai yang lebih sopan boleh kot. Erghhhh harap ada yang boleh tegoq suruh pemberita dia jangan terlalu seksa sangat,” tulisnya menerusi posting berkenaan.

Perkongsian yang mendapat lebih daripada 500 tanda likes itu dilihat telah menerima pelbagai reaksi daripada netizen tempatan.

Rata-rata antara mereka mengecam teruk pembaca berita berita berkenaan kerana beranggapan pemakaian tersebut agak ‘keterlaluan’.

Hmmm… Bagaimana pula dengan pendapat anda? Adakah patut perkara sebegini dibiarkan? Bukankah kita ada etika dan kod pemakaian yang perlu dipatuhi?

Renung-renungkan ya…

Menulis di laman facebooknya, Ekyn Rosny berkongsikan beberapa gambar tangkaplayar bagi membuktikan kenyataannya itu.

Ekyn turut berkongsikan gambar dan aduannya itu di halaman Facebook TV3 Malaysia supaya perkara itu diambil perhatian.

Menerusi perkongsian berkenaan, pembaca berita tersebut dilihat mengenakan blazer hitam dan baju berwarna biru yang agak seksi di dalamnya sehingga mendedahkan sedikit lurah ‘berahi’.

Perkongsian yang mendapat lebih daripada 500 tanda likes itu dilihat telah menerima pelbagai reaksi daripada netizen tempatan.

Rata-rata antara mereka mengecam teruk pembaca berita berita berkenaan kerana beranggapan pemakaian tersebut agak ‘keterlaluan’.

Hmmm… Bagaimana pula dengan pendapat anda? Adakah patut perkara sebegini dibiarkan? Bukankah kita ada etika dan kod pemakaian yang perlu dipatuhi?

Renung-renungkan ya…

“Sepuluh kali aku dok zoom benda ni sama ada baju ka memang lurah dia ?? aku ni jenis suka tengok berita tengah malam walaupun bahasa inggeris bangang sikit,”katanya memulakan bicara.

Ekyn turut berharap pihak yang dikritik memakai pakaian yang lebih sopan ketika membaca berita kerana imej itu tidak sesuai untuk dipertontonkan kepada umum.

“Tapi aku rasa tidak sesuai sungguh pemberita baca berita dengan pakaian macam ni.

Gambar – Ekyn Rosny

Macam ni dipertontonkan dekat rakyat 1 malaysia ka? Pakai yang lebih sopan boleh kot. Erghhhh harap ada yang boleh tegoq tv3 nie suruh pemberita dia jangan terlalu seksa sangat ??‍♀️,” katanya dalam post berkenaan.

Respon-respon di ruangan komen turut mengiyakan kritikan Ekyn dan berharap agar TV3 memandang serius akan aduan berkenaan.

sumber